مالکی: واشنگتن مسئول پیشروی‌های داعش است

۰۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۹۴۴۵۴۹ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهوری عراق واشنگتن را مسئول پیشروی های داعش در سوریه و عراق اعلام کرد و عنوان داشت که واشنگتن افکار عمومی در آمریکا و جهان را گمراه می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش را نمایشی توصیف کرد.

سخنگوی مالکی در بیانیه ای تاکید کرد: اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که در آن دولت سابق عراق را مسئول حضور داعش در عراق و اشغال بخش هایی از آن خوانده بود، نشانگر شکست دولت آمریکا در برخورد با مسائل در منطقه و جهان بویژه آنچه که مربوط به سوریه و عراق است، می باشد.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن و همپیمانانش زمانی که از داعش و النصره به عنوان ابزاری استفاده کرده تا به سوریه ضربه بزنند، مرتکب اشتباه فاحشی شدند، چرا که این مساله به شدت در افزایش و قدرت گرفتن و پیشروی های این گروه های تندرو نقش داشت.

همچنین در این بیانیه اعلام شده است که دولت عراق در گذشته و از زمان آغاز بهار عربی نسبت به خطر افزایش گروه های تندرو و شیوع ناآرامی ها و تنش ها در کشورهای عربی هشدار داده بود که این امور پیامدهای منفی مستقیمی بر امنیت و ثبات منطقه و جهان بر جای گذاشت و در عین حال، دولت آمریکا هشدارهای پی در پی و دنباله دار عراق را نادیده گرفت.

سخنگوی مالکی خاطرنشان کرد که داعش طرفی است که اولین بهره را از اظهارات غیر مسئولانه و غیر قابل توجیه رئیس جمهوری آمریکا می برد و نیروهای ائتلاف نیز دست به حملات نمایشی می زنند.


نظر شما :