مصر: در نبرد با داعش تعلل نمی‌کنیم

۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۴ کد : ۱۹۴۴۴۶۲ سرخط اخبار
مروز پنجشنبه اعضای شورای امنیت برای بررسی اوضاع در لیبی تشکیل جلسه دادند و در این جلسه وزیر خارجه مصر تاکید کرد که قاهره در نبرد با داعش تعلل نمی کند.
 
به گزارش فارس، شورای امنیت درحالی بامداد پنجشنبه تشکیل جلسه داد که در این جلسه محمد الدایری وزیر خارجه لیبی گفت: بدون حمایت بین المللی در مبارزه با تروریسم شکست می خوریم.
 
الدایری با بیان اینکه سازمان ملل به اندازه سوریه و عراق به لیبی توجه ندارد، اظهار داشت که ما از مصر خواسته ایم به حملات هوایی اش به داعش ادامه دهد.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از شهرهای لیبی کاملا در کنترل تروریست ها قرار گرفته تصریح کرد که نیاز به تجهیز ارتش لیبی از هر زمان دیگری بیشتر احساس می شود.
 
از سوی دیگر سامح شکری وزیر امور خارجه مصر هم طی این نشست ابراز داشت که باید تلاش زیادی برای نابود کردن گروه های تروریستی در هر منطقه از جهان صورت گیرد.
 
شکری در ادامه با اشاره به لزوم توقف ارسال سلاح برای تروریست ها اظهار داشت که قاهره در مقابله با تروریست هایی همچون داعش تعلل نخواهد کرد.
 
وزیر خارجه مصر در ادامه با بیان اینکه داعش خطری نزدیک برای کشورهای اتحادیه اروپا است، افزود: خواستار ادامه محاصره دریایی لیبی برای نرسیدن تسلیحات به تروریست ها هستیم. 
 
در این نشست نماینده ایتالیا هم حضور داشت و گفت: اوضاع در لیبی بسیار خطرناک شده و به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به این بحران نیاز است.
 
وی با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در لیبی برای ایتالیا تاکید کرد که دولت رُم آمادگی دارد تا ارتش لیبی را آموزش دهد.
 
پیش از این نخست وزیر ایتالیا گفته بود که در صورت افزایش تهدید تروریست ها درلیبی، این کشور در چارچوب بین المللی ممکن است دست به اقدام نظامی در لیبی بزند.
 
در نشست بامداد پنجشنبه شورای امنیت برناد لیون نمانیده سازمان ملل در امور لیبی هم حضور داشت و وی با اشاره به برخی پیشرفت ها در روند مذاکرات میان گروه های سیاسی در این کشور، گفت: تنها با راه حل سیاسی می توان لیبی را از بحران خارج کرد.
 
وی با اشاره به شرایط دشوار در برخی از شهرهای لیبی همچون بنغازی نصریح کرد که مقابله با تروریسم در لیبی بدون دولت یکپارچه در طرابلس امکان پذیر نیست.
 
همچنین در این نشست شورای امنیت لیبی از سازمان ملل خواست تا به تحریم تسلیحاتی ارتش این کشور پایان دهد.
 
روز گذشته این درخواست توسط مصر مطرح شده بود و منابع دیپلماتیک در نیویورک خبر داده بودند که گروه کشورهای عربی عضو سازمان ملل ضمن موافقت با درخواست مصر برای لغو تحریم تسلیحاتی ارتش لیبی، از این درخواست در نشست شورای امنیت حمایت می کند.
 
هفته گذشته گروه تروریستی داعش 21 نفر از اتباع مصر را که به گروگان گرفته بود سر برید که این اقدام با واکنش دولت قاهره مواجه شد و جنگنده های مصری مواضع شبه نظامیان را شهر درنه در شمال لیبی بمباران کرد.

 

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :