کمک نظامی ۲۵ میلیون دلاری آمریکا به لبنان

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۲:۵۵ کد : ۱۹۴۴۰۹۷ سرخط اخبار

الات متحده آمریکا امروز یکشنبه کمک نظامی به ارزش ۲۵ میلیون دلار را در اختیار ارتش لبنان قرار داده تا به این کشور برای مقابله با گروه های تروریستی، کمک کند. 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کمک نظامی آمریکا به لبنان شامل توپخانه سنگین بوده است. این کمک ها در شرایطی به لبنان تحویل داده شده که ارتش این کشور بارها با گروه های تروریستی در نزدیکی مرز سوریه درگیر شده است.

دیوید هیل سفیر آمریکا در بیروت، با انتشار بیانیه ای در این باره تاکید کرد که سلاح ها برای شکست دادن تهدید تروریستی و افراطی گری از سوی سوریه، مورد استفاده قرار می گیرد. ما در حال مبارزه با یک دشمن مشابه هستیم، بنابر این، حمایت ما از شما، مداوم خواهد بود.

ارتش لبنان طی ماه های گذشته بارها با گروه های تروریستی فعال در سوریه از جمله داعش و جبهه النصره، درگیر شده است. در تازه ترین مورد از این درگیری ها، ماه گذشته حداقل 6 سرباز ارتش لبنان، کشته شدند.

هیل افزود: لبنان پنجمین دریافت کننده کمک های نظامی آمریکا به شمار می رود. این کشور سال گذشته بیش از 100 میلیون دلار، کمک نظامی دریافت کرده است. مقام های لبنانی نسبت به وجود طرح هایی از سوی گروه های افراطی برای تصرف بخش هایی از خاک لبنان، هشدار داده اند.

این در شرایطی است که فرانسه نیز قصد دارد نخستین محموله سلاح های خریداری شده عربستان برای ارتش لبنان را تا ماه آوریل، یعنی دو ماه دیگر، تحویل دهد. قرارداد مربوط به خریداری سلاح برای ارتش لبنان، ابتدا در دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان، در دسامبر گذشته اعلام شد. ارتش لبنان برای مقابله با شبه نظامیان تروریست به سلاح های جدید نیاز دارد.

کلید واژه ها: ارتش لبنان


نظر شما :