انتقاد بارزانی از عدم دعوت به نشست لندن

۰۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۴۳۴۵۹ سرخط اخبار

مسعود بارزانی از عدم دعوت اقلیم کردستان عراق برای شرکت در نشست بین المللی روز پنجشنبه درباره مقابله با داعش در پایتخت انگلیس انتقاد کرد.

 
 
به گزارش فارس، رئیس اقلیم کردستان عراق از برنامه ریزان نشست بین المللی مقابله با داعش در پایتخت انگلیس به دلیل عدم دعوت از این اقلیم انتقاد کرد.
 
 
به گزارش شبکه کردزبان «روداو»، مسئود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از برنامه ریزان و ترتیب دهندگان نشست بین المللی درباره مقابله با داعش در پایتخت انگلیس به دلیل عدم دعوت از این اقلیم جهت حضور در نشست مذکور انتقاد کرد.
 
 
در این نشست یک روزه که با حضور اعضای ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابله با داعش برگزار شد، حیدر العبادی نخست وزیر عراق حضور یافت.
 
 
در پایان این نشست کنفرانس خبری مشترکی بین العبادی و وزرای خارجه آمریکا و انگلیس برگزار شد. در این کنفرانس خبری کری با بیان اینکه داعش به چالشی در سطح جهان تبدل شده است گفت که ائتلاف ضد داعش توانسته است منابع مالی این گروه تروریستی را از بین ببرد.
 
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز در این کنفرانس خبری ضمن اشاره به کاهش بهای جهانی نفت گفت که این امر باعث ایجاد مشکلات جدی اقتصادی برای عراق شده است.
 
 
فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز ضمن اعلام حمایت از عراق گفت بر ضرورت تلاش برای پیوستن تروریست ها به گروه تروریستی داعش تأکید کرد.
 

نظر شما :