سپاه: صهیونیست‌ها منتظر باشند

۰۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۴۳۴۳۹ سرخط اخبار

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ترور سردار الله دادی توسط صهیونیست ها گفت: آنها باید منتظر پاسخ های کوبنده باشند و البته واکنش های سپاه را قبلاً دیده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در دانشگاه دفاع ملی در جمع خبرنگاران، با اشاره به ترور سردار الله دادی توسط صهیونیست ها، گفت: این اقدام بازتاب شکست های مختلفی است که هم آمریکایی ها و هم صهیونیست ها در استراتژی های جاری خود خورده اند.

وی افزود: شکست در سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین و ... باعث شد آنها بفهمند خورشید حیات شان رو به غروب است و برای اینکه نشانه ای از خود بروز دهند دست به این اقدامات می زنند که این کارها نشانه ضعف است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ های کوبنده باشند البته آنها واکنش های سپاه را قبلا هم دیده اند و نگران هستند و صاعقه های ویرانگر را در عمل خواهند دید.

سلامی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عناصر قدرت و حمایت از گروه های مختلف در کشورهایی مانند عربستان، یمن، بحرین و دیگر کشورها، گفت: دو نوع نگاه نسبت به عناصر قدرت وجود دارد. یک نگاه کلاسیک و رایج است که عوامل اقتصادی، سیاسی، جغرافیایی و فرهنگی - نظامی را از عناصر قدرت می داند. این نگاه عموما به جنبه های مادی قدرت تکیه دارد.

وی افزود: یک دیدگاه انقلابی هم نسبت به قدرت وجود دارد که ماهیت حقیقی قدرت را از جنبه های مادی آن فراتر می داند و قدرت را هنگامی که در میدان عمل به کار گرفته می شود ارزیابی می کند یعنی علاوه بر جنبه های مادی قدرت به جنبه های معنوی و تدبیر و استراتژی به کارگیری قدرت توجه می کند که نگاه ما به قدرت از این زاویه سرچشمه می گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: البته ما از یک موقعیت ژئوپلتیک قدرتمند برخورداریم همانطور که کشور عمان نیز برخوردار است اما این را هم می دانیم که موقعیت ژئوپلتیک به تنهایی قادر به تولید منفعت و قدرت نیست همانطور که برخی کشورهای اسلامی در نزدیکی رژیم صهیونیستی هستند و از موقعیت خوبی برخوردارند اما چون اراده استفاده از این موقعیت را ندارند آن ارزش ژئوپلتیک بی خاصیت است.

سلامی ادامه داد: ما قدرت خود را روی تاثیر گذاری عمیق بر استراتژی دشمنان بزرگ بنا کرده ایم. به عنوان مثال ما بایستی امنیت رژیم صهیونیستی که مولفه استراتژی امنیت آمریکاست را مورد هدف قرار دهیم و به این دلیل ما از این نقطه تا مرزهای فلسطین اشغالی ایجاد ساختار قدرت حقیقی کرده ایم.

سلامی تاکید کرد: موشک های شهاب ما از همین جا می توانند شلیک شوند و از جوار مرزهای رژیم صهیونیستی نیز خمپاره های حزب الله و فلسطین می تواند کار شهاب ما را انجام دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آمریکایی ها و برخی دولت های هم راستا با آمریکا می خواستند نظام سیاسی سوریه را فرو بپاشند و ما مجبور بودیم ظرفیت های موجود در سوریه را به گونه ای سازماندهی کنیم که این استراتژی با شکست مواجه شود. سوری ها مثل بسیج ما از نظام خود دفاع کردند و این نقطه ای بود که ما توانستیم نشان دهیم توازن قدرت به کمیت و فیزیک آن نیست بلکه در عناصری است که شاید دیده نمی شود.

وی افزود: از دید ما قدرت اصلی در نفوذ کلام و شخصیت رهبری نهفته است و در دامنه این حکمت در یک ملت پذیرای روح مقاومت وجود دارد. یعنی وحدت بین امام و امت عنصر اصلی قدرت در دیدگاه ما است که این فرمول در لبنان، سوریه و عراق هم جواب داده و آنچه در مورد عربستان، بحرین، یمن، لیبی، کویت و دیگر کشورها نیز سوال شد تابع همین نظریه است که ما فکر می کنیم عنصر اصلی قدرت در ذهن ها و قلب هاست.

سلامی تاکید کرد: ما در هیچ کجا نیروی عملیاتی نظامی نداریم بلکه مستشارهایی داریم که تفکر انقلاب ما را ترویج می کنند. آنچه سرمایه ماست همین تفکر انقلابی و آگاهی ملت های مسلمان و باورهای آنها به مقاومت و ایمان شان به اهداف بلند انقلاب است و مطمئنا مردم منطقه خودشان راه های میدانی را پیدا می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: ممکن است کشور ما ظرفیت تولید 10 میلیون بشکه نفت در روز را داشته باشد اما این موضوع امروز تحت تاثیر تحریم ها شاید به یک میلیون کاهش یافته باشد و علاوه بر آن دشمنان قیمت نفت را به زیر 50 درصد کاهش داده اند. همه اینها برای فلج کردن ما بوده اما آنچه در ورای این موضوع اتفاق افتاده برداشته شدن اتکای ما به نفت است و این به سبب تغییر عناصر اقتصادی نیست بلکه به سبب اراده و ایمان است.

کلید واژه ها: فرمانده کل سپاه


نظر شما :