وزیر کشور انگلیس مانع بازگشایی سفارت لندن در تهران

۰۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۹۴۳۳۷۸ سرخط اخبار

تعلل وزیر کشور انگلیس در راه اندازی بخش روادید سفارت انگلیس از جمله عواملی است که بازگشایی این سفارتخانه در تهران را با مانع روبرو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت لندن می گوید ترزا می، وزیر کشور انگیس در بازگشایی سفارت این کشور در تهران مانع تراشی می کند.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس سال گذشته تصمیم لندن برای تلاشهایی جهت بازگشایی سفارت کشورش در تهران اعلام کرد.

بامداد روز چهارشنبه منابع خبری آگاه دولتی به روزنامه تایمز گفتند خانم «می» ممکن است مذاکرات حساس آغاز شده برای بازسازی روابط دو کشور را تخریب کند.

سفارت انگلیس در تهران آذرماه سال 1390 و بعد از حمله گروهی از دانشجویان ایرانی معترض به سیاست های انگلیس به آن تعطیل شد.

 دو کشور از ماه های گذشته تلاشهایی را برای بازگشایی این سفارتخانه آغاز کرده اند.

منابع مورد استناد تایمز می گویند خانم «می» با تأخیر در بازگشایی بخش ویزا در این سفارتخانه که یکی از تقاضاهای اصلی تهران است باعث اخلال در فرایند بازگشایی سفارتخانه شده است. «می 0راه اندازی بخش وزیر را به استرداد 4000 ایرانی از انگلیس موکول کرده است.

بخشی از این 4000 نفر افرادی هستند که  روادید آنها در مدت سه سال قطع روابط تهران و لندن با طل شده است.

یک مقام وزارت خارجه انگلیس گفت: «وزارت کشور بخش روادید را باز نمی کند و این در حالی است که برخی ایرانی ها بدون داشتن سند در انگلیس به سر می برند. این قطعاً باعث مانع تراشی در امور می شود.»

یک منبع دیگر در دولت انگلیس گفت که دخالت های خانم «می» باعث ایجاد ناامیدی زیادی در وزارت خارجه این کشور شده است.

ریچارد بیکان، یکی از نمایندگان جناح محافظه کار که به تازگی رئیس گروه پارلمانی ایران شده هم این تعلل های «ترزا می» را بسیار ناامیدکننده خوانده است.


نظر شما :