بازداشت تروریست‌های انتحاری پیش از عملیات

۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۹۴۳۰۷۸ سرخط اخبار
نیروهای ارتش لبنان یک تروریست تکفیری انتحاری را در منطقه المنکوبین شهر طرابلس در شمال لبنان قبل از عملیات و منفجر کردن خود بازداشت کردند.
 
به گزارش ایرنا، تلویزیون الجدید لبنان اعلام کرد که نام این تروریست تکفیری انتحاری « بسام حسام نابوش» و از اتباع لبنان است.
 
شامگاه شنبه گذشته دو تروریست تکفیری انتحاری از اهالی منطقه سنی نشین المنکوبین خود را در یک قهوه خانه در منطقه علوی نشین جبل محسن شهر طرابلس منفجر کردند که به کشته شدن یازده تن و زخمی شدن بیش از 50 تن منجر شد.
 
مقامات لبنانی هشدار دادند که گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره درصدد هستند تا فضای آرامش ایجاد شده بعدازگفت وگوی حزب الله و حزب جریان المستقبل را متشنج کنند و بار دیگر تنش های طایفه ای اوج بگیرد.
 
نیروهای ارتش لبنان همچنین « عبدالکریم الحجیری» تبعه لبنانی و « خالد عبدالله بدران» تبعه سوریه را که هر دو عضو گروه تروریستی تکفیری داعش هستند، در منطقه وادی حمید شهرک عرسال لبنان در شمال شرق این کشور بازداشت کردند.
 
این دو تروریست تکفیری در حالی که تلاش می کردند با عبور از ایست و بازرسی شهرک عرسال – وادی حمید عبور و خود را به بلندی های شهرک عرسال برسانند ، بازداشت شدند.
 
روزنامه لبنانی السفیر نوشت که این دو تروریست تکفیری به فرمان ایست توجه نکرده و اقدام به فرار کردند و نیروهای ارتش لبنان بعداز گشودن آتش بر روی آنها ، این دو تروریست تکفیری را بازداشت کردند.
 
السفیر افزود: یکی از این دو تروریست انتحاری مجهز به کمربند انتحاری آماده انفجار بوده و دومی مواد لازم برای ساخت کمربند انفجاری را همراه خود داشته است.
 
این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی خاطرنشان کرد که تحقیقات از این سه تروریست تکفیری بازداشت شده، نشان می دهد که هشدارهای مبنی بر وجود انتحاری ها در لبنان درست بوده است.
 
ارتش لبنان اعلام کرده است که تدابیر شدید امنیتی در منطقه عرسال لبنان و شهر طرابلس بویژه منطقه المنکوبین ادامه خواهد یافت.
 
السفیر خاطرنشان کرد که واحد هایی از نیروهای امنیتی با هماهنگی حزب الله در ورودی های جنوبی ضاحیه جنوبی بیروت و بیشتر مناطق بقاع شمالی بدنبال افزایش هشدارهای امنیتی مستقر شده اند و این تصمیم بعداز جنایت تروریستی شنبه گذشته در منطقه جبل محسن شهر طرابلس اتخاذ شده است.
 
منابع امنیتی هشدارداده اند بعداز عملیات موفق نیروهای امنیتی لبنان در آزادسازی زندان رومیه و پایان دادن به اسطوره این زندان که به ارتباط تکفیری های تروریست خطرناک داخل آن با خارج زندان خاتمه داد، سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره عصبانی شده و ممکن است مرتکب جنایاتی جدید شوند.
 
این روزنامه لبنانی نوشت که حزب الله آماده است تا بیشترین همکاری را با دولت برای اجرای برنامه امنیتی و آسان سازی شرایط برای اقدامات امنیتی در منطقه بقاع شمالی انجام دهد تا به جرایم امنیتی در این منطقه پایان داده شود وعناصر تحت پیگرد قضایی بازداشت شوند.
 
براساس این گزارش، « نبیه بری» رییس مجلس لبنان نیز تاکید کرده است که برنامه امنیتی در منطقه بقاع شمالی اجرا می شود و جایز نیست در این منطقه اقداماتی مانند آدم ربایی و سرقت خودروها ادامه یابد.
 
وی تاکید کرد که گفت وگوی بین حزب الله و حزب جریان المستقبل ، حمایت سیاسی از تلاش ها برقراری امنیت ملی و اجرای برنامه های امنیتی را فراهم کرده است و با جدیت ادامه می یابد دور سوم آن روز جمعه آینده برگزار خواهد شد.
 
رییس مجلس لبنان ابراز امیدواری کرد که گفت وگوی بین حزب جریان آزاد ملی لبنان به ریاست « میشل عون» و حزب نیروهای لبنانی به ریاست« سمیر جعجع » نیز شروع شود تا گفت وگوی حزب الله و حزب جریان المستقبل تکمیل و شرایط برای تقویت امنیت و ثبات و انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان فراهم شود.
 
نبیه بری اقدام نیروهای امنیتی لبنان در زندان رومیه را موفقیت آمیز و یکی از آثار فضای ایجاد شده بعداز گفت وگوی حزب الله و حزب جریان المستقبل دانست.
 
وی تاکید کرد: عملیات زندان رومیه نشان داد که دولت لبنان قادر است دست به اقدام بزند اگر حمایت و پوشش سیاسی لازم وجود داشته باشد.
 
« ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان نیز تاکید کرده است که اهتمام دولت لبنان بعداز پایان پرونده زندان رومیه باید تثبیت امنیت و ثبات در منطقه بقاع باشد اما راه حل تنها امنیتی نخواهد بود.
 
وی بار دیگر از کشت حشیش در کشتزارهای لبنان دفاع کرد و گفت که تاکنون هیچ جایگزینی برای آن پیدا نشده است.

کلید واژه ها: تروریست تکفیری جریان المستقبل


نظر شما :