انهدام یک شبکه جذب زنان برای داعش در اسپانیا

۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۴۱۹۹۵ سرخط اخبار

وزارت کشور اسپانیا امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور و مراکش در عملیاتی مشترک هفت نفر را به اتهام تلاش برای به خدمت گرفتن زنان برای شبه نظامیان داعش در سوریه وعراق دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسپانیا یکی از چند کشور اروپایی است که تلاش می کند جلوی جذب شهروندان و جوانان خود به افراط گران داعش را بگیرد و نگران است که هنگام بازگشت این افراد به کشورشان، اقدام به حملات تروریستی کنند.

وزارت کشور اسپانیا در بیانیه ای عنوان کرد: در عملیات مشترک پلیس این کشور و پلیس مراکش چهار زن و یک مرد در شهرهای بارسلونا، سئوتا و ملیلیه در خاک اسپانیا و همچنین دو مرد دیگر نیز در شهر فنیدق در خاک مراکش دستگیر شدند.

این بیانیه تصریح کرد که این هفت نفر به تشکیل شبکه ای به منظور پیدا کردن، جذب و فرستادن زنان اسپانیایی به عراق و سوریه برای بهره گیری گروه تروریستی داعش از آن ها، متهم شده اند.

سخنگوی وزارت کشور اسپانیا در این بیانیه عنوان نکرد که آیا این زنان قرار بوده در کنار تروریست های داعش بجنگند یا برای مقاصد دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

در گذشته چند زن که دارای گذرنامه های اروپایی بودند برای پیوستن به تروریست های داعش در عراق و سوریه و یا خدمت به این تروریست ها به عنوان همسر اقدام کرده بودند.

پلیس اسپانیا در ماه سپتامبر نیز 9 نفر را به اتهام تشکیل یک شبکه شبه نظامی وابسته به داعش در شهر ملیلیه واقع در ساحل شمالی آفریقا بازداشت کرد.

کلید واژه ها: اسپانیا


نظر شما :