همسر ابوبکر البغدادی آزاد می شود

۱۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۴۱۷۰۲ سرخط اخبار

یک روزنامه سعودی از احتمال آزادی همسر سرکرده گروهک تروریستی «جبهه النصره» که چندی پیش به همراه همسر سرکرده «داعش» در لبنان دستگیر شده بود، خبر داد.

به گزارش فارس در پی اعدام چهارمین نظامی لبنانی توسط افراد مسلح فعال در منطقه مرزی «عر سال»، لبنانی ها تصمیم به تشکیل یک کمیته امنیتی سه جانبه گرفتند تا مأموریت پیگیری پرونده نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی ربوده شده در عرسال را بر عهده بگیرد.

به گزارش روزنامه سعودی «الحیاة » چاپ لندن، قرار است کمیته امنیتی مذکور به ریاست سرلشکر «عباس ابراهیم» مدیر کل دستگاه امنیت عمومی و با عضویت سرتیپ «ادمون فاضل» مدیر شعبه اطلاعات ارتش و سرتیپ «عماد عثمان» رئیس شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی تشکیل شود و مسئولیت پیگیری مذاکرات جاری با ربایندگان را بر عهده بگیرد.

بر اساس این گزارش در جلسه اخیر هسته بحران دولت لبنان، پرونده بازداشت «سجی الدلیمی» همسر سابق سرکرده خودخوانده داعش و «آلاء العقیلی» همسر «ابو علی الشیشانی» یکی از سرکردگان گروهک «جبهه النصره» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این گزارش حاکی است اکثر جمع حاضر در هسته بحران معتقد به لزوم واگذاری این پرونده به دادگاه نظامی برای تعیین سرنوشت آنها است و این احتمال وجود دارد که العقیلی به علت اینکه پرونده ای در دادگاه نظامی ندارد، آزاد شود بویژه اینکه این عنصر همراه اعضای خانواده اش در مدرسه مخصوص پناه دادن به آوارگان در شهرک حیلان دستگیر شده است. این در حالی است که الدلیمی به هنگام توقیف با یک کارت شناسایی جعلی تردد می کرد. همچنین الدلیمی همراه یک فرد فلسطینی وابسته به گروهک «فتح الاسلام» که پیش از این نیروهای ارتش لبنان را در اردوگاه «نهر البارد» هدف قرار داده بود، دستگیر شده است.

گروهک تروریستی «جبهة النصرة» جمعه شب گذشته با صدور بیانیه ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» تحت عنوان «مراسل القلمون»، از اعدام «علی بزال» یکی دیگر از اسرای ارتش لبنان که پیش از این در منطقه مرزی «عرسال» ربوده بود، خبر داد و تهدید کرد که در صورتی که ارتش لبنان زنان بازداشت شده را آزاد نکند، یکی دیگر از اسرا را اعدام خواهد کرد.

در بیانیه گروهک تروریستی «جبهه النصره» آمده است: ارتش لبنان به اعمال زشت و پست خود ادامه داده و زنان و کودکان را بازداشت کرد. اجرای حکم قتل یکی از اسرای جنگی نزد ما (علی بزال)، کوچکترین پاسخ ما به اقدامات ارتش است و چنانچه خواهران بازداشت شده آزاد نشوند، طی مدت کوتاهی حکم اعدام یکی یکی دیگر از اسرا اجرا خواهد شد.

ناظران سیاسی معتقدند که آزادی همسر این سرکرده جبهه النصره و جدی گرفتن تهدیدات افراد مسلح، تروریست ها را به اعدام شمار بیشتری از اسرای لبنان و باج خواهی بیشتر هدایت خواهد کرد. افکار عمومی لبنان خواستار تسریع در محاکمه عناصر وابسته به افراد مسلح و اعدام آنها هستند.

کلید واژه ها: ارتش لبنان


نظر شما :