وعده اوباما به تلاش برای توافق هسته‌ای با ایران

۱۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۹۴۱۶۱۴ سرخط اخبار
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا می گوید که واشنگتن همچنان تلاش خواهد کرد که در ماه های پیش روی با ایران به توافق هسته ای دست یابد.
 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز افزود، اوباما روز جمعه 14 آذر با عبدالله دوم شاه اردن در کاخ سفید دیدار داشت و پس از این دیدار اعلام کرد که او را در جریان مذاکرات هسته ای با ایران قرار داده است.
 
وی تاکید کرد، به پادشاه اردن اطمینان داده که اگر قرار باشد یک توافق بد و غلط به دست آید، آمریکا ترجیح می دهد که هیچ توافقی صورت نگیرد اما با وجود این واشنگتن همچنان به مذاکرات ادامه می دهد.
 
این رسانه یادآور شد که مذاکرات هسته ای ایران و غرب بتازگی برای هفت ماه دیگر تمدید شده است.
 
هم مقامات ایران و هم آمریکا نسبت به دستیابی به توافق هسته ای در این دوره زمانی ابراز خوشبینی کرده اند از جمله 'محمدجواد ظریف' وزیر خارجه ایران اطمینان داده که مذاکرات هسته ای به پایان موفقیت آمیز خود نزدیک شده است.
 
روز جمعه علی لاریجانی، رییس مجلس ایران نیز تاکید کرد که اختلافات هسته ای ایران و قدرت های جهان قابل حل است و اگر مذاکرات طولانی شده، به خاطر کشورهای غربی است.
 
باراک اوباما می گوید: به کوشش خودمان در چند ماه آینده همچنان ادامه خواهیم داد و اردن را نیز از آن مطلع می سازیم.
 
اردن از متحدان کلیدی آمریکا در منطقه خاورمیانه محسوب می شود و باراک اوباما از این کشور به خاطر میزبانی پناهندگان سوری قدردانی کرده است.
 
پایگاه اینترنتی رویترز در پایان نوشت: باراک اوباما همچنین در دیدار با عبدالله به او وعده داد که واشنگتن کمک های خود را به اردن تا یک میلیارد دلار در سال افزایش خواهد داد.

کلید واژه ها: اردن


نظر شما :