اختلاف واشنگتن و تل‌آویو بر سر شهرک سازی

۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۰۲:۴۳ کد : ۱۹۴۱۵۸۱ سرخط اخبار

تحلیلگر یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد روابط آمریکا و اسرائیل اخیراً به دلیل اختلافات بر سر شهرک سازی های صهیونیستی به پایین ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش فارس، «باراک راوید» خبرنگار امور سیاسی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی اعلام کرد که روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی در این روزها به پایین ترین حد خود رسیده است اما وی تاکید کرد که از زمانی که رژیم صهیونیستی به تخریب منازل فلسطین دست زده است، تنشی در این روابط رخ نداده است.

راوید به نقل از محافل اسرائیلی موثق افزود که آمریکا در این روزها طرح تشدید تدابیر علیه شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی را بررسی می کند. بر اساس گفته های این مقامات آگاه طی چند هفته اخیر کاخ سفید مذاکراتی سری داشته است که در آن امکان تغییر سیاست فعلی را در قبال شهرک سازی که فقط به محکوم کردن بسنده می شود، بررسی کرده است.

هاآرتص همین اقدام آمریکا در بررسی تغییر سیاست در قبال شهرک سازی اسرائیلی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود که اعتماد میان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل لجبازی این رژیم در قبال خواست آمریکا پیرامون توقف شهرک سازی کاملا از بین رفته است.

یک مسئول اسرائیلی پیرامون مسائلی که در جلسه سری کاخ سفید بحث شد، گفت که در این جلسه چند طرح بررسی شد که همگی آنها نشان می دهد آمریکا مخالف شهرک سازی صهیونیستی است. وی افزود شرکت کنندگان در اجتماع مذکور طرح مسئله امتناع واشنگتن از استفاده از حق وتو در شواری امنیت علیه شهرک سازی و راههای ممنوعیت همکاری یا حمایت مالی از شهرک سازی را بررسی کردند.
 

کلید واژه ها: شهرک سازی


نظر شما :