خشم صهیونیست‌ها از سفر جواد لاریجانی به اروپا

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۴۱۴۹۷ سرخط اخبار

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با اشاره به توافق موقت میان ایران و 1+5 مدعی شد کشورهای اروپایی به خاطر این توافق وضعیت حقوق بشر در ایران را نادیده گرفته اند.

به گزارش فارس، روزنامه «جروزالم پست» در تحلیلی با اشاره به توافق موقت ژنو نوشت، از زمانی که قدرت های جهان با ایران توافقنامه موقت دست یافتند، در تغییری سریع، نهادها و کشورهای اروپایی وضعیت حقوق بشر جمهوری اسلامی را نادیده گرفتند.

این روزنامه در ادامه نوشت، نمونه این مورد کنفرانس این هفته ایران-ایتالیا در رم تحت عنوان «حفاظت از حقوق بشر در سیستم قضایی ایران و ایتالیا»ست. محمد جواد لاریجانی رئیس شورای حقوق بشر ایران در این کنفرانس حضور داشت و او همان فردی است که سال 2008 در مراسمی در وزارت خارجه آلمان، هولوکاست را رد کرد.

این روزنامه سپس به نقل از یک خبرنگار ایرانی-آلمانی، کنفرانس مشترک ایران و ایتالیا در رم را نمونه شرم آور دیگری از اقدام کشورهای اروپایی در نادیده گرفتن جامعه مدنی ایران عنوان کرد و نوشت، اروپا باید فورا یک درس سیاسی بگیرد و آن اینکه اگر با ایرانی ها بنشینید و مذاکره کنید، وضعیت حقوق بشر در این کشور بهبود نمی یابد.

وی تحریم های سیاسی را برای حمایت از فعالان دموکراسی در ایران ناکافی دانست چراکه به ادعای این خبرنگار، جمهوری اسلامی از لحاظ اقتصادی ورشکسته نشده است.

انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران در حالی صورت می گیرد که آمریکا، برخی متحدان عربی این کشور از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هر کدام موارد متعددی از نقض حقوق بشر در کارنامه خود دارند. در نتیجه مانور گسترده این کشورها بر روی موارد حقوق بشر در ایران صرفا ماهیت سیاسی دارد، نه حقوقی و هدف صرفا تحت فشار قرار دادن نظام کشوری است که ایدئولوژی آن در تضاد با منافع آنها قرار دارد.

کلید واژه ها: وضعیت حقوق بشر


نظر شما :