نتانیاهو: نباید به ایران اجازه داد هزاران سانتریفیوژ داشته باشد

۰۳ آذر ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰ کد : ۱۹۴۱۱۸۴ سرخط اخبار

نخست وزیر صهیونیست ها می گوید که آمریکا و هم پیمانانش نباید به ایران اجازه نگاه داشتن هزاران سانتریفیوژ را بدهند و در صورت چنین «اشتباهی»، آمریکا و اروپا در خطر خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری فرانس 24، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز به رسمیت شناختن فلسطین از سوی پارلمان فرانسه را «اشتباهی بزرگ» خواند.

تاکنون بسیاری از کشورهای اروپایی کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخته اند؛ سوئد اولین عضو اتحادیه اروپا بود که کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخت ولی چند هفته بعد اعلام کرد که مناسبات دیپلماتیک با مقامات حکومت خودگردان را کماکان از طریق کنسول گری مستقر در قدس اشغالی هماهنگ می کند.

این مقام صهیونیست که با شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا مصاحبه می کرد به روال مصاحبه های چند هفته اخیرش به مذاکرات ایران و 1+5 نیز پرداخت و خطاب به قدرت های غربی گفت: «تا وقتی که ایران توانایی خود برای ساخت بمب اتمی را از بین نبرده است، تحریم ها را لغو نکنید.»

نتانیاهو گفت: به نظر من این مهم است که یک توافق بد حاصل نشود، توافق بد، توافقی است که به ایران اجازه می دهد هزاران سانتریفیوژ نگاه دارد و اورانیوم لازم برای ساخت بمب اتم را در مدت زمانی کوتاه غنی سازی کند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که ایرانی ها به هیچ وجه حاضر به پذیرش برچیدن سانتریفیوژهای خود نیستند و اگر آمریکا و دیگر قدرت ها با باقی ماندن سانتریفیوژهای ایرانی موافقت کنند، اشتباهی بزرگ مرتکب شده اند.

وی برای یارگیری در صف مخالفت با برنامه هسته ای ایران گفت که این برنامه تنها خطری برای اسرائیل نیست بلکه خطری برای همه کشورهای جهان است.

نتانیاهو به برنامه موشکی ایران هم اشاره کرد و مدعی شد که ایرانی ها در حال ساخت موشک های قاره پیمایی هستند که برای هدف قرار دادن اروپا و آمریکا طراحی شده اند.

این اظهارات نخست وزیر صهیونیست ها در حالی مطرح می شود که با شدت گرفتن رایزنی های میان نمایندگان ایران و 1+5 در وین، گزارش های منتشره از مثبت بودن جو مذاکرات و حداقل، احتمال رسیدن به توافق سیاسی تا فردا (دوشنبه) خبر می دهند.

صهیونیست ها اصرار دارند که ایرانی ها در حال فریب جامعه بین الملل بر سر برنامه هسته ای خود هستند و این در حالی است که دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت 24 ساعته، مراکز حساس اتمی ایران را زیر نظر دارند.

صهیونیست ها اصرار دارند که حتی در صورت حل شدن اختلافات ایران و 1+5 بر سر پرونده هسته ای این کشور، مسائل داخلی ایران از جمله برنامه موشکی باید مورد بررسی قرار بگیرند.

ایرانیان اصرار دارند که برنامه موشکی اولاً امر داخلی و ثانیاً در راستای برنامه های دفاعی ایران پیش می رود. ایرانیان در قرن اخیر به هیچ کشوری حمله نکرده و بارها در برابر تهاجم خارجی ها مجبور به دفاع از خود شده اند.


نظر شما :