بوکوحرام با دختران نیجریه ای چه می کند؟

۰۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۹۴۰۱۰۳ سرخط اخبار

گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه از زنان ربوده شده استفاده های مختلف می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه سازمان دیده بان حقوق بشر روز گذشته با انتشار گزارشی که حاصل مصاحبه با 30 تن از زنان و دختران نیجریه ای آزاد شده از بند گروه بوکوحرام است، جزییاتی از نحوه استفاده این گروه تروریستی از زنان را تشریح کرده است.

بر اساس این گزارش بوکوحرام که مخالف تحصیل زنان است، از زنان ربوده شده خود در جنگ ها و حملات تروریستی استفاده کرده و با آنها به عنوان بردگان جنسی برخورد می کند.

یکی از دختران 19 ساله نیجریه ای که گروگان بوکوحرام بوده است می گوید بوکوحرام از او برای نگاه داشتن گلوله ها در جنگ استفاده می کرده است.

او می افزاید علاوه بر این یکی از رهبران بوکوحرام یک بار با دادن چاقو از او خواسته است که گلوی یکی از 5 گروگان جنگی را ببرد، اما وقتی او از این کار سرباز می زند رهبر گروه خود در جلوی چشمان این دختر گلوی گروگان را می برد.

یک دختر 15 ساله نیز به دیده بان حقوق بشر گفته است در برابر اصرار یکی از فرماندهان بوکوحرام برای ازدواج پاسخ منفی داده است ، اما فرمانده مزبور گفته است سن او نه تنها کم نیست بلکه زیاد هم است و دختر او در سن 5 سالگی ازدواج کرده است.

گروه تروریستی بوکوحرام از 5 سال پیش با تاکتیک ربودن شهروندان نیجریه ای به ویژه زنان و دختران و حمله به مراکز دولتی و اماکن مقدس مسیحیان در نیجریه فعالیت خود را آغاز کرد و هم اینک تبدیل به مهم ترین چالش دولت نیجریه شده است.

این گروه اخیرا علاوه بر صدها زنی که به گروگان گرفته و در مکانی نا معلوم نگهداری می کند، 60 زن دیگر را به گروگان در آورده است.

بوکوحرام اعلام کرده است زن ها و دخترها را که غالبا از مدارس ربوده است، به عنوان کنیز و برده می فروشد.

گروه بوکوحرام بخش هایی از نیجریه را تحت کنترل خود گرفته است و در آنجا اعلام خلافت کرده است. این گروه با استفاده از صدها ستیزه جوی مسلح با حملات گاه و بیگاه به شهرهای کوچک و روستاها زنان و دختران را ربوده و به مکان های نا معلومی منتقل می کند.

هنوز از سرنوشت صدها زن ربوده شده نیجریه ای اطلاع کاملی در دست نیست و دولت نیجریه می گوید در تلاش است تا آنها را از دست بوکوحرام آزاد کند.

کلید واژه ها: بوکوحرام نیجریه


( ۱ )

نظر شما :