گاف جدید رئیس‌جمهور فرانسه

۲۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۹۳۹۷۰۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه روز جمعه از آزادی دانش آموزان نیجریه ای ربوده شده از سوی تروریست های بوکوحرام سخن گفت درحالیکه این گروگان ها همچنان دربند تروریست ها هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه (دیروز) طی کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس در خصوص آزادی دانش آموزان نیجریه ای ربوده شده از سوی تروریست های بوکوحرام گاف داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، فرانسوآ اولاند روز جمعه طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که 219 دانش آموز دختری که حدود شش ماه پیش توسط گروه بوکوحرام ربوده شده بودند، آزاد شدند و گفت: «برخی اوقات اخبار خوبی به گوش می رسد همانند آزادی دانش آموزان نیجریه ای که ربوده شده بودند.»

این در حالیست که مقامات نیجریه ای از آزادی این دانش آموزان خبر نداده اند و تنها از توافق برای آزادی آنها سخن گفته اند و دانش آموزان نیجریه ای همچنان در بند تروریست های بوکوحرام هستند.

ارتش نیجریه می گوید که با تروریست های بوکوحرام برای آزادی دختران دانش آموزی که توسط این گروه ربوده شده اند و هم چنین برای اعمال آتش بس، توافق کرده است.

هنوز جزئیاتی از نحوه اعمال و مدت زمان این آتش بس و چگونگی تحویل دختران ربوده شده به مقامات دولتی، منتشر نشده است.

تروریست های بوکوحرام اوایل سال جاری با حمله شبانه به یک خوابگاه دختران دانش آموز، بیش از 270 دختر را ربودند.

برخی از گروگان ها توانستند با استفاده از پوشش جنگل و با به خطر انداختن جان خود، از چنگ بوکوحرام فرار کنند؛ بعدها بوکوحرامی ها اعلام کردند که دختران دانش آموز را به ازای هر نفر 12 دلار به شورشیان کشور «چاد» خواهند فروخت.

کلید واژه ها: بوکوحرام نیجریه


نظر شما :