صهیونیست ها سرزمین های اشغالی را خالی می کنند

صف های طولانی مقابل در سفارت خانه ها در تلاویو

۲۲ مهر ۱۳۹۳ | ۰۳:۳۵ کد : ۱۹۳۹۵۱۶ اخبار اصلی خاورمیانه
سازمان های مشغول در امور مهاجرت می گویند بیشتر افراد متقاضی برای مهاجرت جوانان و دانشجویان دانشگاهی و مهندسان و پرستاران کودک و همچنین افرادی از سازمان امنیت و افسران ارتش اسرائیل هستند.
صف های طولانی مقابل در سفارت خانه ها در تلاویو

دیپلماسی ایرانی: این روزها صهیونیست ها می پرسند آینده ما و زمین هایی که تا کنون در آنها ساکن بوده ایم، چه خواهد شد. گویا ظواهر اسرائیل قدیم در حال تجدید است. اما این بار مشکلات اقتصادی و اجتماعی است که صهیونیست ها را از اسرائیل فراری می دهد: اسرائیلی ها در جلوی در سفارت خانه ها صف کشیده اند و همگی برای زندگی بهتر خواستار مهاجرت هستند. گرانی و تورم، اوضاع سخت اقتصادی و ناامنی از جمله دلایلی است که اسرائیلی ها را از سرزمین های اشغالی فراری داده است.

آن چه از ظاهر اسرائیل بر می آید و روز به روز بیشتر گسترش می یابد و در حقیقت می رود تا چهره جدید این رژیم را بسازد، موج جدیدی از اعتراض های مردمی به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که از سال 2011 اسرائیل را در بر گرفته است. مشکلاتی که دولت اسرائیل تا کنون نتوانسته است راه حلی برای آنها بیابد. امروز با گذشت سه سال و این بار با قدرت بیشتر اسرائیلی ها خواستار خالی کردن سرزمین های اشغالی و مهاجرت به اروپا و امریکا هستند، می خواهند به دور از صهونیسم و صهیونیست به دنبال خانه و کاشانه جدیدی باشند.

به گزارش روزنامه الاخبار، چاپ بیروت، حمله اسرائیلی ها به طور منظم و گسترده علیه دولت از یک سو و به سوی سفارت خانه ها از سوی دیگر افزایش یافته است. در صفحات اجتماعی از جمله فیسبوک به طور گسترده ای عبارت هایی از قبیل «بسیاری عازم برلین» شده اند و «فاکتور مشتری ها از سوپرمارکت های آلمانی برای اسرائیلی ها به شدت افزایش یافته است» بسیار دیده می شود. کم بودن هزینه های زندگی، افزایش فرصت های کاری و ارزانی در مقایسه با شهرهای اسرائیل سبب شده است تا برلین به یکی از مقاصد پر طرفدار برای اسرائیلی ها تبدیل شود و مهاجرت به آلمان به شکل بی سابقه ای افزایش یابد. بسیاری نیز از آلمان خواستار سفر به دیگر کشورهای اروپایی هستند.

تنظیم کنندگان حرکت های اعتراضی جدید که به «معترضین برلین» معروف شده اند، می گویند که تا کنون 93 هزار تقاضای مهاجرت از اسرائیل به برلین ارائه شده که همگی متوجه دولت آلمان شده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خود شخصا در این زمینه وارد شده و دستور به بررسی پرونده هزاران نفری که جویای کار در آلمان هستند را صادر کرده است.  

یکی از فعالان این گروه در این باره به شبکه دو رژیم صهیونیستی می گوید: «در این مرحله 25 هزار تقاضای کار موقت به مدت سه سال داده ایم تا بر اساس قوانین و مقررات کار آلمان به آنها رسیدگی شود.»

وی در ادامه می افزاید: «درخواست های دیگری نیز برای دولت اسپانیا فرستاده شده تا در دادن ویزا به افراد "السفاردیم"، یهودی های اسپانیایی سرعت بیشتری به خرج دهد. شمار این افراد بیش از سه میلیون نفر تخمین زده می شود.»

کسانی که در کار مهاجرت این افراد فعال هستند، می گویند پیش بینی می کنند که تقاضای مهاجرت فقط محدود به برلین نباشد بلکه به زودی به دیگر شهرهای جهان نیز کشیده شود.

این در حالی است که شبکه هایی نیز برای مهاجرت اسرائیلی ها به نیویورک، لندن، واشنگتن، میامی، لس آنجلس، پراگ، کاستاریکا، رم و «هر جایی که بتوان از لحاظ اقتصادی در آن زندگی کرد» ایجاد شده است.

سازمان های مشغول در امور مهاجرت می گویند بیشتر افراد متقاضی برای مهاجرت جوانان و دانشجویان دانشگاهی و مهندسان و پرستاران کودک و همچنین افرادی از سازمان امنیت و افسران ارتش اسرائیل هستند. همه آنها حاضر هستند به نقطه ای از جهان بروند به شرطی این که فقط بتوانند خانه بخرند یا از پس اجاره خانه های خود بر آیند و هزینه های کمرشکن دیگر را نپردازند.

یائیر لبید، وزیر دارایی اسرائیل در این باره می گوید: «من کاملا درک می کنم که وضعیت اقتصادی تا چه اندازه اسرائیلی ها را به دردسر انداخته است. اعتراف می کنم که وضعیت قابل تحمل نیست اما همه باید کار کنند تا این فاجعه اصلاح شود.»

وی وعده می دهد که کالاهای اساسی بیشتری که از مالیات معاف باشند در اختیار خانواده های اسرائیلی قرار بگیرد و برای حل بحران مسکن کار کند.

با این حال وی به شبکه های اعتراضی حمله می کند و در گفت و گو با شبکه دو رژیم صهیونیستی می گوید: «این افراد فقط به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی به تکاپو نیفتاده اند بلکه دستور العمل های دیگری که بیشتر جنبه خصوصی دارد نیز در دستور کار آنها است. همیشه افرادی بوده اند که با صهیونیسم دشمنی داشته اند و همیشه عده ای بوده اند که بر روی مرحله بعد از صهیونیسم کار می کرده اند، همین افرادند که دشمن صهیونیسم هستند.»

وی در ادامه می افزاید: «شماها اشتباه می کنید، اگر بنا باشد صهیونیسم فقط بر روی کاهش قیمت ها کار کند دیگر چرا باید کشوری برای ملت اسرائیل وجود داشته باشد.»

مجله اشپیگل نیز در این باره به یکی از نوشته های شهروندان اسرائیلی اشاره می کند و می نویسد: «نخست وزیر ما، بنیامین نتانیاهو، دائما درباره تهدید ایران و تهدید موشکی صحبت می کند اما ابدا درباره گرانی قیمت ها و وضعیت سخت زندگی در اسرائیل صحبت نمی کند.»

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

 

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


( ۱ )

نظر شما :