انگلیس کُردها را برای مبارزه با داعش آموزش می‌دهد

۲۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۵ کد : ۱۹۳۹۴۹۱ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گفته می شود یک تیم 12 نفره از نظامیان انگلیسی در حال آموزش کُردها برای مقابله با داعش در عراق و سوریه هستند.

شبکه خبری بی بی سی روز یکشنبه، با بیان این ادعا، به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد، گروهی از نظامیان انگلیسی کُردهای عراق را برای استفاده از ادوات سنگین نظامی انگلیسی، آموزش می دهند.

انگلیس این سلاح های نظامی را به شمال عراق فرستاده بود تا به نیروهای پیشمرگه (نیروهای کُرد) در مقابله با داعش کمک کند. ماموریت آموزشی توسط نیروهای نظامی انگلیس بعد از تقابل سخت بین کُردهای سوریه و تروریست های داعش در شهر عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه آغاز شد.

ماه گذشته وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود این وزارتخانه برای پیشمرگه 40 محموله ادوات سنگین نظامی ارسال و تعداد زیادی اسلحه برای این کُردها فرستاده است.

آخرین نیروهای نظامی انگلیسی سال 2009 عراق را بدون آموزش نظامی نیروهای عراقی ترک کردند.

به گفته خبرنگار دفاعی بی بی سی تیم 12 نفره نظامیان انگلیسی به مدت یک هفته در اقلیم کُردنشین عراق در شهر اربیل به آموزش نیروهای پیشمرگه خواهند پرداخت.

برنامه آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد در عراق پس از حملات داعش به شمال سوریه و شهر سوریه اتخاذ شد؛ حملات داعش در مرز سوریه و ترکیه، بیش از 500 نفر کشته که حدود 300 نفر از کشته ها تروریست های داعش هستند.

بعداز رای پارلمان انگلیس برای پیوستن این کشور به ائتلاف آمریکایی ضد داعش، نیروی هوایی انگلیس هم از ماه شهوریور سال جاری در مجموعه حملات هوایی در عراق برای مقابله با تروریست های داعش شرکت داشته است.

جنگنده های آمریکایی هم با اقدامات نظامی علیه داعش، شهر عین العرب (کوبانی) را مورد حمله قرار داده اند. اما مقامات عین العرب ضمن اعلام اینکه این حملات تاثیری در کمک به آنها نداشته، گفته اند «کُردهای کوبانی با تروریست های داعش مبارزه در مبارزه بوده اما به سلاح نیاز دارند».

کلید واژه ها: پیشمرگه تروریست های داعش


نظر شما :