مخالفت عربستان با ریاست جمهوری میشل عون

۱۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۳۷۹۸۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه عربستان در اقدامی مداخله جویانه در امور لبنان با تصدی سمت ریاست جمهوری توسط رئیس «جریان ملی آزاد» مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «السفیر» به نقل از منابع دیپلماتیک از سفر «دیریک بلامبلی» نماینده ویژه «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل به عربستان سعودی خبر داد و با بیان اینکه این سفر یک روز بعد از سفر «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران به عربستان صورت گرفت، افزود: بلامبلی در چهار چوب مأموریتی که از نیویورک و واشنگتن آغاز شده و به پاریس نیز رسید، با «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان که به فرانسه رفته بود، دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، بلامبلی احتمالا در آینده در چهارچوب این مأموریت و در راستای کشف فرصت های موجود برای به سرانجام رساندن پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان، سفری نیز به ایران داشته باشد.

به گفته این دیپلمات لبنانی، الفیصل در تکرار موضع کشورش در قبال تصدی سمت ریاست جمهوری لبنان توسط ژنرال «میشل عون» کاملا قاطع بود و بار دیگر کاندیداتوری وی را وتو کرد.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل توصیه کرد که طرف های لبنانی از نامزدهای چهارگانه (عون، جعجع، سلیمان فرنجیه و امین الجمیل) به مرحله کاندیداهای توافقی منتقل شوند.

این دیپلمات با اشاره به سفر اخیر «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران به عربستان سعودی تاکید کرد که این همگرایی می تواند تاثیر مثبتی در پرونده انتخاب رئیس جمهور آینده لبنان داشته باشد ولی در آینده نزدیک چنین امری محقق نخواهد شد.


نظر شما :