واشنگتن: برنامه‌ای برای همکاری با ایران در عراق نداریم

۱۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۹۳۷۹۶۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در واکنش به گزارش های منتشرشده در مورد احتمال همکاری آمریکا و ایران برای مبارزه با «داعش» در عراق، گفت: واشنگتن برنامه ای برای چنین همکاری ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه شایعات منتشر شده مبنی بر احتمال همکاری با ایران برای مبارزه با گروه تروریستی «داعش» در عراق را رد کرد و گفت برنامه ای برای چنین هماهنگی ای وجود ندارد.

«مری هارف» که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در واکنش به ادعای دیروز شبکه بی بی سی، گفت: «ما قصد نداریم اقدامات نظامی خود را با ایران هماهنگ کنیم یا اطلاعاتمان را با هم به اشتراک بگذاریم. برنامه ای برای این کار وجود ندارد.»

با این حال، خانم هارف گفت واشنگتن مانند گذشته، نظیر جنگ افغانستان، برای تعامل با ایران «آمادگی دارد... اما اقدامات خود را با یکدیگر هماهنگ نمی کنیم.»

شبکه بی بی سی روز گذشته به نقل از «منابعی در تهران» مدعی شده بود که ایران با همکاری با آمریکا در عراق موافقت کرده است. گزارشی که به سرعت از سوی وزارت خارجه ایران تکذیب و اعلام شد ایران هیچ برنامه ای برای همکاری با آمریکایی ها ندارد.


نظر شما :