ایران و سوریه دو متحد امریکا برای مقابله با داعش

۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۳ کد : ۱۹۳۷۹۱۱ سرخط اخبار

"رند پاول " سناتور جمهوریخواه آمریکایی و یکی از نامزد های احتمالی حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، اعلام کرد که آمریکا برای مبارزه با داعش به متحدانی چون ایران و سوریه نیاز دارد. [نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: ایران و سوریه دو متحد ما برای مقابله با داعش هستند]

به گزارش عصر ایران به نقل از "دیلی بیست" این سیاستمدار جمهوریخواه آمریکایی در یک مصاحبه رادیویی گفت: تا اکنون دو متحد که هدف مشترکی برای از بین بردن داعش دارند ایران و سوریه اند. آنها هم ابزار و توانایی این کار را دارند و هم انگیزه کافی آن را."

این سناتور جمهوریخواه آمریکایی در عین حال تاکید کرد که از نظر او داعش تنها یک تهدید برای آمریکا ست و دشمن جدی برای این کشور محسوب نمی شود.

او افزود که اگر در جایگاه رییس جمهوری آمریکا باشد برای مقابله با داعش از نیروهای منطقه ای چون ایران و سوریه و ترکیه کمک می گیرد و برای این کار پشتیبانی لجستیک و هوایی فراهم می کند.

این سناتور آمریکایی در عین حال از این گفته اوباما که دولت آمریکا هنوز فاقد استراتژی   برای مقابله با داعش در سوریه است، انتقاد کردو گفت اگر او رییس جمهور بود از کنگره آمریکا مجوز دخالت نظامی علیه داعش در منطقه را دریافت می کرد.

این سناتور آمریکایی در عین حال سیاست های واشنگتن را در 3 سال گذشته در سوریه به باد انتقاد گرفت و گفت در نتیجه این سیاست ها و کمک هایی که آمریکا به مخالفان مسلح حکومت سوریه کرد، گروه هایی چون داعش شکل گرفته و تقویت شدند.

او گفت :" اگر ما بشار اسد را سرنگون کنیم با واقعیت " سرزمین شگفت انگیز افراط گرایان" در سوریه مواجه خواهیم بود."

رند پاول به طور غیر رسمی کمپین انتخابات خود را برای نامزدی از حزب جمهوریخواه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا آغاز کرده است.

کلید واژه ها: جمهوریخواه ایران و سوریه


نظر شما :