کامرون: به داعش باج نخواهیم داد

۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۵۰ کد : ۱۹۳۷۹۰۹ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس امروز پنجشنبه اعلام کرد برای آزادی خبرنگار انگلیسی که اسیر گروهک داعش شده است، لندن به این گروه تروریستی باج نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از «بی بی سی»، «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس در سخنانی ضمن ابراز همدردی با خانواده خبرنگار انگلیسی که اسیر داعش است اعلام کرد که کشورش به این گروهک باج نخواهد داد.

نخست وزیر انگلیس دو روز پیش با انتشار بیانیه ای، در واکنش به انتشار تصویر سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی (ساتلوف) ضمن بیاین اینکه این تصویر منزجر کننده و شنیع است، از تشکیل کمیته ای ویژه در انگلیس برای بررسی موضوع و احتمال مداخله نظامی در عراق در کنار آمریکا خبر داده بود.

سال گذشته کامرون که ریاست گروه هشت را برعهده داشت رهبران این گروه را متقاعد کرد طی اعلامیه ای مخالفت خود را با پرداخت باج در ازای آزادی گروگانها به گروه های تروریستی ابراز کنند. گفته می شود تاکنون تنها آمریکا و انگلستان بر این توافق پایبند بوده اند، درحالیکه فرانسه، ایتالیا و آلمان برای آزادی گروگانهایشان پول پرداخت می کنند.

این سخنان در آستانه نشست امروز و فردای سازمان ناتو در ولز بیان شد.

از طرفی دیگر، کامرون در مقاله ای مشترک با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که روزنامه تایمز انگلیس آن را منتشر کرد، گفت که بر خلاف آمریکا که به حملات هوایی علیه [گروهک] داعش در عراق اقدام کرده است، لندن هنوز تصمیم به چنین اقداماتی نگرفته است.

در این یادداشت دو طرف با توجیه شکل گیری ائتلاف ناتو و بیان اینکه وجود این سازمان برای آینده اروپا لازم است، آمده است: «برخی می گویند که ما نباید خود را درگیری مقابله با این تهدیدها کنیم. برخی دیگر هم هستند که شک دارند که ناتو بتواند با چالش های پیش رو مواجه شود. لازم است تا در این نشست به این نظرات بپردازیم.»

این یادداشت با متهم کردن مخالفان دخالت نظامی و ایفای نقش در بحران های جهانی به عدم شناخت مناسب از جهان، آورده است: «رخدادهای دیگر نقاط جهان به خصوص عراق و سوریه، امنیت ما در خانه را تهدید می کنند.»

اخیرا گروهک داعش با انتشار دو ویدئو ادعا کرد که دو خبرنگار آمریکایی، «جیمز فولی» و «استیون ساتلوف» را کشته است و قصد دارد یک خبرنگار انگلیسی را نیز که گروگان گرفته است، ذبح کند.

شبکه خبری بی بی سی در این خبر اذعان کرد که در این میان به نظر می رسد فراخوان (کشورهای مختلف) برای گفت وگو با بشار اسد رئیس جمهور سوریه (و کمک خواهی از او) برای مقابله با شبه نظامیان داعش بالا گرفته است.

سال گذشته در همین روزها کامرون و دولت انگلیس بر آن بودند تا به بهانه گروهکهای تروریستی در سوریه که معترض نامیده می شدند و مورد حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی قرار می گرفتند، به این کشور حمله کند که با مخالفت حزب کارگر و پارلمان انگلیس روبه رو شد.


نظر شما :