سودان کاردار سفارت ایران را فراخواند

۱۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۳۷۸۱۰ سرخط اخبار

منابع خبری در سودان اعلام کردند وزارت خارجه این کشور، کاردار سفارت ایران در خارطوم را فراخوانده است اما وزارت خارجه سودان هنوز بیانیه رسمی صادر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری اسکای نیوز مدعی شد که وزارت خارجه سودان روز دوشنبه کاردار سفارت ایران را فراخوانده است و به وی اعلام کرده که مرکز فرهنگی ایران در خارطوم باید تعطیل شود.

این شبکه با بیان اینکه وزارت خارجه سودان از اعضای مرکز فرهنگی نیز خواسته است ظرف مدت 72 ساعت سودان را ترک کنند، نوشت که احتمالا فعالیت های مرتبط با مسائل دینی علت این امر باشد.

همچنین پایگاه خبری سودان تریبون با بیان این خبر نوشت که دولت سودان هنوز بیانیه ای رسمی در این خصوص و درباره علت آن، صادر نکرده است همچنانکه این اقدام با نزدیکی روزافزون روابط ایران و سودان در تناقض است.

این پایگاه خبری سودانی همچنین اعلام کرد که نزدیکی اخیر میان ایران و سودان که شاهد مراحل چشمگیری بود، نگرانی کشورهایی مانند عربستان  سعودی و امارات را برانگیخته بود.

سودان تیربون افزود که کشورهای مذکور روابط خوبی با ایران ندارند... به نظر می رسد این تصمیم دولت سودان ناشی از نگرانی و هشدارهایی باشد که برخی محافل رسانه ای درباره فعالیت های دینی در سودان منتشر کردند.

کلید واژه ها: سودان


نظر شما :