واکنش صهیونیست‌ها به پیروزی مقاومت

۰۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۳۷۵۱۰ سرخط اخبار

مقامات و مسئولان رژیم صهیونیستی نسبت به اعلام پیروزی مقاومت در جنگ غزه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بسیاری از رسانه های صهیونیستی ضمن اعلام شکست مجدد در غزه، تاکید کردند که اسرائیل باز هم در برابر مقاومت فلسطین تحقیر شد.

پایگاه عبری زبان والا به نقل از زهاوا گلئون، رئیس حزب میرتس اعلام کرد: اعلام آتش بس در غزه پیروزی بزرگی برای حماس بود. زهاوا گلئون اظهار داشت که جنگ اسرائیل علیه غزه یک شکست استراتژیک بزرگ برای نتانیاهو بود.

همچنین شبکه دوم اسرائیل نیز از پایان دوره سیاسی نتانیاهو با شکست در جنگ غزه خبر داد. شبکه دوم اسرائیل تاکید کرد که نیمی از اعضای کمیته امنیتی کابینه اسرائیل مخالف اعلام آتش بس در غزه هستند و نتانیاهو به تنهایی توافق آتش بس را پذیرفته است.

دانی دنون، عضو کنست صهیونیستی عنوان کرد: هزینه های بسیار سنگینی پرداخت کردیم و در نهایت هم موفق به شکست حماس نشدیم و حماس پیروز میدان جنگ بود.

یک شخصیت سیاسی صهیونیستی نیز اعلام کرده هر فردی در اسرائیل از پیروزی دم بزند، ولو اینکه نتانیاهو باشد، سخنی نادرست گفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همچنین شهردار عسقلان اعلام کرد: اسرائیل باز هم شکست خورد و تسلیم خواسته های مقاومت شد.

شبکه دهم اسرائیل نیز تاکید کرد که حضور محمود زهار در میان مردم غزه و مشارکت در جشن و پایکوبی آنان اسرائیل را به شدت سرخورده کرده؛ به گونه ای که مقامات این رژیم به سبب شکست در غزه احساس حقارت می کنند.

روسای شهرداری ها در مناطق صهیونیست نشین مجاور نوار غزه نیز اعلام کرده اند که اسرائیل با پذیرش آتش بس در برابر مقاومت سر تسلیم فرود آورد.

شهردار عسقلان ضمن اعلام مخالفت با هرگونه امتیازدهی به حماس، تصریح کرد که صهیونیست های ساکن مجاور نواز غزه انتظار داشتند که اسرائیل بر حماس پیروز شده و امنیت را به آن ها بازگرداند اما این مساله هرگز محقق نشد و این اسرائیل بود که هرگاه کوچک ترین فرصتی دست می داد برای ادامه مذاکرات دست به دامن این طرف و آن طرف می شد و در نهایت نیز تسلیم حماس شد.

ایتمار شمعونی تصریح کرد: ما 2 ماه در داخل پناهگاه ها سختی نکشیدیم و 64 نظامی ارتش و 4 غیر نظامی کشته نشدند که چنین نتیجه ای حاصل شود. این همه ضربه اقتصادی و روحی خوردیم و در نهایت هم شکست خوردیم.

شمعونی افزود: حماس خواسته های خود را با قدرت مطرح کرد و در نهایت نیز آن را محقق نمود اما نبرد آتی نبردی کاملا سرنوشت ساز خواهد بود و خسارت هایی به مراتب سنگین تر برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

همچنین روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارونوت به نقل از رئیس شورای منطقه ای اشکول عنوان کرد که دست یابی به توافق نهایی آتش بس را باور ندارد و گمان نمی کند که این توافق در نهایت به توافق سیاسی طولانی مدت منجر شود.

حاییم یلین افزود: پس از کشته و مجروح شدن صدها نظامی اسرائیلی توقعات حماس بسیار فراتر از توافق حاصل شده در جنگ 8 روزه بود. حال سوال اینجاست که هدف سیاسی و راهبری اسرائیل از جنگ چه بود؟ آیا اسرائیل می خواهد از طریق توافقات سیاسی حماس را خلع سلاح کند؟

وی موافقت اسرائیل با شروط و خواسته های حماس به ویژه مساله بندر را تسلیم شدن در برابر این جنبش دانست.

اسحاق اهرونوویچ، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز تاکید کرد که حماس از توان موشکی بسیار بالایی برخوردار است. وی تصریح کرد که به رغم 51 روز جنگ در غزه حماس هنوز هم از قدرت موشکی بالایی برخوردار است و اسرائیل نتوانسته ضرباتی آنچنانی به زیر ساخت های این جنبش وارد کند.

اهرونوویچ اظهار داشت که تلاش های اسرائیل برای ضربه زدن به حماس و تضعیف توان موشکی آن راه به جایی نبرده است.

کلید واژه ها: حماس نتانیاهو


نظر شما :