داود اوغلو نخست وزیر ترکیه می‌شود؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۸ کد : ۱۹۳۷۰۷۶ سرخط اخبار

برخی منابع ترکیه فاش کردند که احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه کنونی پست نخست وزیری را به جای رجب طیب اردوغان برعهده خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه در پی پیروزی در انتخابات ترکیه به ریاست جمهوری این کشور رسید.

برخی منابع ترک نزدیک به دفتر نخست وزیری ترکیه در گفت و گو با روزنامه القدس العربی چاپ لندن تصریح کردند: احمد داود اوغلو پست نخست وزیری را به جای اردوغان برعهده خواهد گرفت و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی نیز وزیر امور خارجه خواهد شد.

در محافل سیاسی ترکیه نام چهار شخصیت برای جانشینی اردوغان به طور موقت تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی آینده در سال 2015 میلادی بر سر زبانها افتاده است. این نامزدهای تصدی موقت پست نخست وزیری احمد داود اوغلو وزیر خارجه کنونی، بولنت ارنچ معاون نخست وزیر، محمد علی شاهین معاون دبیرکل حزب عدالت و توسعه و بینالی یلدرم وزیر حمل و نقل و ارتباطات و دریانوردی سابق هستند.

منابع ترک یاد شده گفتند که هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه به جای احمد داود اوغلو پست وزارت خارجه را برعهده خواهد گرفت.

پایگاه "خبر 7 ترک" براساس اطلاعات خاص خود نوشت: اردوغان در جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره حزب عدالت و توسعه از اعضای این حزب خواسته بود که جانشین او از قدرت شخصیت و تاثیر گذاری برخوردار باشد.

اعضای این هیئت نیز بر سر داود اوغلو اجماع نظر کردند و اردوغان نیز پیشنهاد شدن اوغلو را تایید کرد و این امر نشان می دهد که دبیرکل حزب و نخست وزیر آینده همان احمد داود اوغلو خواهد بود.

کلید واژه ها: داود اوغلو اردوغان احمد داود اوغلو


نظر شما :