صلح خاورمیانه رایس را به رام‌الله کشید

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۹۳۲۵۶۲ سرخط اخبار

 محمود عباس با مشاور امنیت ملی آمریکا در رام الله دیدار و با وی درخصوص مذاکرات صلح خاورمیانه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام الله دیدار کرد.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت وگویی مطبوعاتی درخصوص این دیدار گفت: دو طرف در این دیدار درخصوص روند صلح خاورمیانه و اقدامات اسرائیل بحث و گفتگو کردند.

این مقام فلسطینی عنوان داشت: محمود عباس در این دیدار بر لزوم آزادی اسیرانی که قبل از معاهده اسلو بازداشت شدند، تاکید کرد.

ابوردینه افزود: سوزان رایس نیز در این دیدار درخصوص چگونگی از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه میان طرف های اسرائیلی و فلسطینی گفتگو کرد.

وی خاطرنشان کرد: محمود عباس در این دیدار شهرک سازی های اسرائیل را اقدامی غیر قانونی دانست و بر پایان دادن به شهرک سازی ها تاکید و اعلام کرد که طرف فلسطینی به مذاکرات جدی که به تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی بینجامد، پایبند است.

ابوردینه ادامه داد: عباس همچنین تاکید کرد که هدف فلسطین یکپارچه سازی و متحد کردن خاک و ملت خود از طریق اجرای توافق آشتی با حماس و تشکیل دولت تکنوکرات است.

در همین راستا، محمود عباس در گفتگویی تلویزیونی ضمن تاکید بر از سرگیری مذاکرات صلح از تل آویو خواست تا چهارمین گروه از اسیران فلسطینی را آزاد کرده و به شهرک سازی ها و تحریم ها علیه فلسطین پایان دهد.

وی افزود: درصورتی که تل آویو به این شروط پایبند نباشد، فلسطینی ها به سازمان های بین المللی می پیوندند. اگل تل آویو خواهان از سرگیری مذاکرات است، باید در وهله نخست 30 اسیر فلسطینی را آزاد کند و پس از آن ما مذاکرات 9 ماهه را آغاز می کنیم.

عباس افزود: در سه ماه اول بر نقشه راه و مرزها متمرکز می شویم و طی این سه ماه باید اسرائیل به شهرک سازی های خود به طور کامل پایان دهد و ما پس از آن به بررسی مسائل اصلی می پردازیم.

کلید واژه ها: محمود عباس شهرک سازی


نظر شما :