احتمال شکایت گازی ایران از پاکستان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۳۲۴۵۰ سرخط اخبار

معاون امور بین الملل وزیر نفت از احتمال شکایت گازی ایران از پاکستان خبر داد و محورهای مذاکرات سفر نخست وزیر پاکستان به تهران را تشریح کرد.

علی ماجدی امروز در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت مذاکرات انجام شده با پاکستان به منظور صادرات گاز طبیعی به این کشور همسایه گفت: مذاکرات با طرف پاکستانی در محورهای مختلف ادامه دارد اما در شرایط فعلی پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات مشاهده نمی شود.

معاون امور بین الملل وزیر نفت با تاکید بر اینکه تا پایان سال 2014 میلادی ایران مطابق با قرارداد آماده صادرات گاز طبیعی به پاکستان خواهد بود، تصریح کرد: با این وجود، شواهد نشان می دهد طرف پاکستانی به منظور واردات گاز از ایران تا پایان سال جاری از آمادگی فنی و زیرساختی لازم برخوردار نخواهد بود.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال جریمه گازی پاکستان در صورت تاخیر در واردات گاز طبیعی از ایران بیان کرد: مطابق با شرایط قراردادی، دست ایران برای ارسال قرارداد گازی با پاکستان به داوری بین المللی باز است.

این دیپلمات وزارت نفت با یادآوری اینکه دیپلماسی انرژی و مذاکرات دیپلماتیک با پاکستان برای نهایی کردن قرارداد و صادرات گاز کشور همواره در دستور کار وزارت نفت قرار دارد، در خصوص سفرهای نوازشریف به تهران توضیح داد: در طول چند ماه گذشته متاسفانه پاکستان یک رویکرد و یا سیاست متمرکز و واحد برای خرید گاز طبیعی از ایران نداشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در نشست مشترک با نخست وزیر پاکستان در تهران به یک سیاست واحد به منظور صادرات گاز به این کشور دست یابیم، خاطرنشان کرد: ایران آماده است مطابق با قرارداد مشترک با پاکستان و در زمان بندی تعریف شده، گاز طبیعی را به این کشور همسایه صادر کند.

کلید واژه ها: پاکستان صادرات گاز


نظر شما :