صندوق بین المللی پول: روند شرایط اقتصادی در ایران بسیار مثبت است

۲۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۳۱۲۷۷ سرخط اخبار

مدیر عامل صندوق بین المللی پول تاکید کرد : روند شرایط اقتصادی در ایران بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی که در واشنگتن به سر می برد با خانم کریستین لاگارد مدیرعامل صندوق بین المللی پول دیدار کرد.

در این دیدار رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی در مورد وضع اقتصادی کشور و دستاوردهای اقتصادی دولت جدید در زمینه حل مشکلات اقتصادی، کاهش تورم و بهبود شرایط اشتغال ارائه داد.

کنترل نقدینگی تحت شرایط موجود همراه با هدف خروج از رکود و نحوه تکمیل مسکن مهر و سیاستهای حاکم بر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از مطالبی است که به طور مشروح با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد دستاوردها از جمله انسجام و هماهنگی تیم اقتصادی به ویژه نوع نگاه رئیس جمهور مورد بحث قرار گرفت.

مدیر عامل صندوق بین المللی پول موفقیت ها را بسیار مثبت و امیدوار کننده، ارزیابی و بنابر تجارب صندوق اظهار امیدواری کرد ادامه سیاست های موجود می تواند تحولات اقتصادی مفید و عمده ای را در اقتصاد ایران ایجاد کند.

در پایان این دیدار رئیس کل بانک مرکزی از وی خواست با استفاده از تجارب صندوق بین المللی پول نسبت به برگزاری دوره های آموزشی منطقه ای در تهران و ادامه ارائه کمک های فنی به منظور ارتقای نظام مالی در ایران و کشورهای منطقه اقدام کند.

خانم لاگارد مدیر عامل صندوق بین المللی پول هم برای برگزاری دوره آموزشی و انتقال تجارب صندوق ، قول مساعد داد.

کلید واژه ها: صندوق بین المللی پول بانک مرکزی


نظر شما :