بیش از 100 کشته در روز انتخابات افغانستان

۱۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۲ کد : ۱۹۳۱۰۴۹ سرخط اخبار

در درگیری ها و انفجارهای متعدد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان بیش از صد نفر کشته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ عمر داود زی وزیر کشور افغانستان دقایقی پیش در نشست خبری درکابل گفت: بر اثر خشونتهای بیست و چهار ساعت گذشته ، هشتاد و نه عضو گروه طالبان ، نه نیروی پلیس ، هفت سرباز ارتش و چهار غیر نظامی کشته و چهل و سه غیر نظامی دیگر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه شمار تلفات طالبان ، چهار برابر نیروهای افغان بود افزود: در این مدت ، صد و چهل مورد حمله مسلحانه ، انفجار یا اقدام به حملات تروریستی ثبت شد.

داود زی با بیان اینکه برگزاری انتخابات افغانستان ، مخالفان مسلح را ناکام و نیروهای امنیتی افغان را کامیاب کرد گفت: افغانها به جامعه جهانی ثابت کردند که افغانستان جامعه متمدن و مردم سالار است.

وزیر کشور افغانستان، میزان شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بی سابقه خواند و افزود: افغانها ثابت کردند که می توانند امنیت خود را تامین کنند و برنامه های مهم سیاسی را خود به اجرا بگذارند.

داود زی گفت: این نخستین انتخابات افغانستان بود که بصورت کامل توسط افغانها مدیریت شد.
یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز دراین نشست خبری گفت : آمارهای اولیه نشان می دهد بیش از هفت میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان شرکت کردند.

شرکت بیش از هفت میلیون نفر در انتخابات افغانستان، مشارکت حدود شصت درصد افغانهای واجد شرایط رای دهی در انتخابات را نشان می دهد.

وی افزود: در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان ، شش هزار و دویست و هجده مرکز انتخاباتی فعال بود و دویست و یازده مرکز هم باز نشد.

کلید واژه ها: انتخابات افغانستان افغانستان


نظر شما :