کره جنوبی موشک بالستیک آزمایش کرد

۱۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۳۰۹۶۰ سرخط اخبار

کره جنوبی در رقابت با کره شمالی یک فروند موشک بالستیک آزمایش کرد. پیونگ یانگ به تازگی دست به پرتاب دو موشک بالستیک زده بود و سئول آن را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون و خبرگزاری کره جنوبی اعلام کردند این آزمایش موشکی ظاهرا دو هفته قبل انجام شده، اما ارتش کره روز جمعه اعلام کرد که این موشک می تواند کره شمالی را هدف قرار دهد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع نظامی مطلع گزارش داد این موشک جدید از اوایل سال آینده میلادی در اختیار واحدهای موشکی ارتش قرار خواهد گرفت.

آژانس توسعه دفاعی کره در بیانیه ای برد موشک را 500 کیلومتر عنوان کرده است.

موشک از منطقه ای به نام تایین در جنوب کره جنوبی پرتاب شده و گفته می شود از نوع پیشرفته تر بالستیک بوده است.

کره جنوبی موشک های هیون مون از نوع بالستیک با برد 300 کیلومتر در اختیار دارد ولی در حال توسعه موشک های بالستیک با برد طولانی تر با کمک آمریکا است و هدف از توسعه این موشک ها را مقابله با کره شمالی اعلام می کند.

ارتش کره جنوبی دو سال قبل اعلام کرد که برد موشک های بالستیک خود را از 300 به 800 کیلومتر افزایش خواهد داد.

موشکی که کره جنوبی با برد 500 کیلومتر در هفته گذشته پرتاب کرده و یک تن وزن دارد نوع جدیدی از موشک های ان کشور است . موشکی با 500 کیلوگرم وزن و برد 800 کیلومتر در برنامه آزمایش موشکی کره برای سال آینده نیز گنجانده شده است.

کره امروز اعلام کرد که موشک بالستیک را در پاسخ به پرتاب دهها فروند موشک کوتاه برد کره شمالی آزمایش کرده است.

کره شمالی چهارشنبه گذشته دو فروند موشک بالستیک نوع رودونگ با برد 650 کیلومتر آزمایش کرد.

پیونگ یانگ اعلام کرده است قصد دارد در صورت استمرار دشمنی آمریکا آزمایش اتمی چهارم خود را که نوع جدید از آزمایش های اتمی اعلام شده است، انجام دهد.

کلید واژه ها: کره جنوبی موشک بالستیک


نظر شما :