افزایش امنیت منطقه با رزمایش مشترک ایران و عمان

۱۲ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۲ کد : ۱۹۳۰۸۶۳ سرخط اخبار

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش مشترک ایران و عمان از ۱۵ تا ۱۸ فروردین در منطقه دریای عمان برگزار می شود و توانمندی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان را برای امنیتِ تجسس و نجات در منطقه افزایش می دهد.

امیر حبیب الله سیاری در گفت وگو با تسنیم در شیراز، از رزمایش مشترک ایران و عمان خبر داد و اظهار کرد: ایران با حضورش در دریاهای آزاد همیشه به کشورهای منطقه اعلام کرده که ما برای برقراری امنیت در منطقه می توانیم با هم همکاری بسیار نزدیکی داشته باشیم.

وی گفت: برقراری امنیت در منطقه به ویژه در برخورد با دزدی دریایی یکی از نتایج این همکاری است و وقتی ما با کشورهای منطقه دست به دست هم می دهیم به طور قطع این امنیت بهتر برقرار می شود.

امیر سیاری با اشاره به رزمایش مشترک ایران و عمان افزود: این رزمایش با عنوان رزمایش تجسس و نجات در منطقه از 15 تا 18 فروردین در منطقه دریای عمان برگزار می شود و توانمندی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان را برای امنیت تجسس و نجات در منطقه افزایش می دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اگر اتفاقی در منطقه دریایی مربوط به جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان بیفتد، مسئولیت ان به عهده این دو کشور است، خاطر نشان کرد: برای انجام این مسئولیت دو کشور نیاز به هماهنگی و همکاری بیش تر دارند و این رزمایش برای ارتقای توانمندی های دو کشور مفید است.

وی با اشاره به طرح های دشمنان ایران برای ایران هراسی در منطقه گفت: دشمنان ایران با راه انداختن موج ایران هراسی به دنبال تأمین منافع خود هستند و سفر ناوهای ایران به کشورهای مختلف و دید و بازدیدهایی که انجام می شود پیام صلحی است که هم بر طرح های ایران هراسی دشمن اثر می گذارد و هم به تحکیم روابط ما با کشورها می انجامد.

سیاری افزود: دیگر کشورها وقتی ببینند ملت ایران، ملتی صلح طلب، بزرگ، متمدن و با توانمندی علمی بالا هستند که ناوهای دریایی آن در دریاهای آزاد دریانوردی می کنند، موج ایران هراسی را که دشمانان سعی در القای آن هستند، باور نمی کنند.

وی درباره نام گذاری امسال و برنامه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تحقق شعار امسال گفت: نیروی دریایی در بحث اقتصاد تمام محور کار خود را بر رفع نیازمندی های خود با تکیه بر تولید در داخل قرار داده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اختلاف قیمت بالای خرید ناو از کشورهای دیگر و تولید آن در داخل خاطرنشان کرد: تولید ناو در داخل علاوه بر ایجاد اشتغال، کیفیت بهتری نیز دارد.

سیاری با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری برای توسعه دریامحور گفت: نیروی دریایی در بحث تولید، تعمیر و نگهداری، نوسازی، زیرساخت و توسعه کمک می کند و اقتصاد مقاومتی را جزء وظایف اصلی خودش قرارداده است که ما امیدواریم در این راه موفق باشیم.

کلید واژه ها: نیروی دریایی ارتش ایران هراسی


نظر شما :