دمپسی: اعراب خلیج فارس و اسرائیل می‌توانند ائتلاف تشکیل دهند

۱۲ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۳۰۸۴۹ سرخط اخبار

رژیم ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از به وجود آمدن شرایط مطلوب برای ایجاد ائتلاف های جدید در منطقه به ویژه میان کشور های حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری صدی البلد، مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا که به اراضی اشغالی سفر کرده ، عنوان داشت که امکان ایجاد ائتلاف های جدید در منطقه خاورمیانه وجود دارد و این امکان پیش از این وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: این ائتلافات جدید باید برای رویارویی با چالش های پیش روی این منطقه ایجاد شود و امروزه شاهد وجود مسائل مشترکی میان کشور های منطقه به دلیل عدم ثبات آنها هستیم و این مساله بزرگ ترین فرصت را برای تقویت همکاری ها بین این کشور ها ایجاد می کند.

دمپسی هم چنین با اشاره به کشور های حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این شرایط می تواند باعث شود که هم پیمانان آمریکا در منطقه تبدیل به همپیمانان یکدیگر نیز شوند.

وی در ادامه مدعی شد: تشکیلات القاعده در حال حاضر قدرت کمتری نسبت به گذشته در منطقه دارد و این مساله به دنبال اعمال فشارهای آمریکا علیه این تشکیلات است. گرچه تشکیلات دیگری براساس تفکرات القاعده فعالیت می کنند.

دمپسی هم چنین مدعی شد که کشور های منطقه می توانند برای مقابله با تحرکات ایران در منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز دوشنبه برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همتای اسرائیلی اش و هم چنین وزیر جنگ این رژیم برای بررسی مسائل منطقه وارد اراضی اشغالی شد.


نظر شما :