ایران بیش از سقف مجاز در توافق نفت فروخته است

۱۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۸ کد : ۱۹۳۰۸۲۶ سرخط اخبار

یک خبرگزاری بریتانیایی ادعا کرده است که فروش نفت ایران در ماه فوریه، بیش از آن چیزی بوده است که توافق ژنو، موسوم به برنامه اقدام مشترک، به ایران اجازه می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که فروش نفت ایران در ماه فوریه (منتهی به اسفند ماه سال گذشته)، بیش از آن چیزی بوده است که توافق ژنو، موسوم به برنامه اقدام مشترک، به ایران اجازه می دهد.

بنابراین گزارش، 4 خریدار اصلی نفت ایران در ماه فوریه در حدود 17.2 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته میلادی از ایران نفت خریداری کرده اند.

بر اساس توافق حاصل شده بین ایران و شش کشور موسوم به 1+5، ایران مجاز است متوسط فروش یک میلیون بشکه نفت در روز را در طی دوره 6 ماهه این توافق حفظ کند.

در این خصوص، «ویکتور شام»، نایب رئیس شرکت مشاوره چشم انداز انرگی «آی ایچ اس» می گوید: «شاید قیمت ها [پیشنهادی توسط ایران] بهتر [(پایین تر)] از آن است که بشود آن را رد کرد. ایرانی ها به خاطر دادن پیشنهاد معاملات خوب مشهورند.»

به نوشته رویترز، در ماه فوریه ایران در حدود 1.37 میلیون بشکه نفت در روز به 4 خریدار اصلی نفت خود صادر کرده است. در مدت مشابه سال گذشته، ایران توانسته بود 1.17 میلیون بشکه نفت در روز بفروشد که این رقم افزایش در حدود 200 هزار بشکه ای را نشان می دهد.


نظر شما :