پیش بینی نتایج انتخابات آینده عراق

۰۹ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۳۰۶۹۲ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:

باقر جبر الزبیدی، رئیس فراکسیون شهروند و از سران مجلس اعلای اسلامی عراق، تأکید کرد که نخست وزیر عراق فقط و فقط از راه توافق ملی فراگیر انتخاب شد و هر گزینه ای جز این به تقسیم عراق خواهد انجامید.

او روز سه شنبه در گفت وگو با روزنامه مصری الاهرام تأکید کرد که باید نیروهای سیاسی عراق به فکر سازوکاری برای توافق بر سر نخست وزیر آینده کشور باشند زیرا در صورت نبود توافق ملی فراگیر بر سر نخست وزیر آینده، کشور تقسیم خواهد شد.

او در اشاره به نیروهای سیاسی فعلی در کشور تأکید کرد که گروه تازه ای با رویکردهای اسلامی و چه بسا بعثی که نتیجه هم پیمانی گروه های وابسته به اخوان المسلمین با بعثی های سابق است بتواند در انتخابات آینده نقشی بزرگ بازی کند و بر ائتلاف متحدون به ریاست اسامه النجیفی نیز پیشی بگیرد.

الزبیدی در پاسخ به سؤالی درباره پیش بینی اش از نتایج انتخابات گفت که فکر می کند ائتلاف دولت قانون به رهبری مالکی 60 تا 65 کرسی مجلس آینده و ائتلاف شهروند 45 تا 50 کرسی و الاحرار حدود 25 کرسی را از آن خود کنند و به این ترتیب ائتلافی برآمده از این سه تشکل بتواند نخست وزیر دولت آینده را تعیین نماید و افزود که برای تعیین این نخست وزیر توافق همه نیروهای سیاسی کشور ضروری است.


نظر شما :