ورود اوباما به عربستان + تصاویر

۰۹ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۵:۰۷ کد : ۱۹۳۰۶۸۸ سرخط اخبار

 «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا امروز ـ جمعه 8 فروردین ـ برای گفت وگو و بررسی مسائل مهم خاورمیانه وارد عربستان سعودی شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا، در این سفر با حضور در کاخ "روضة خریم" با «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و ولیعهد و دیگر مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

کارشناسان سیاسی سعودی می گویند، سفر اوباما به پادشاهی سعودی در راستای تلاش آمریکا برای بهبود روابط سرد دو کشور صورت می گیرد.

سعودی از سال 1933 تاکنون از متحدان نزدیک ایالات متحده در منطقه خاورمیانه به شمار می رود و دو طرف دارای روابط بسیاری نزدیکی هستند، اما در چند ماه گذشته برخی مواضع دولت اوباما در راستای سیاست خارجی آمریکا به ویژه در رابطه با تحولات مصر، نحوه برخورد واشنگتن با بحران سوریه و توافق مقدماتی این کشور با ایران بر سر مسئله پرونده هسته ای این کشور، موجب نگرانی مقامات سعودی شده است.

این دومین دیدار باراک اوباما به عربستان است. رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن 2009 نیز از سعودی دیدن کرد و با مقامات این کشور در باره برخی مسائل مورد اهتمام مشترک به بحث و گفت وگو پرداخت.
 

 
 
 

 


نظر شما :