واشنگتن خواستار توقف مقطعی شهرک‌سازی اسرائیل می‌شود

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۴ کد : ۱۹۲۸۹۳۵ سرخط اخبار

یک رسانه صهیونیستی گزارش کرد آمریکا در صدد است بعد از آنکه «جان کری» چارچوب تمدید مذاکرات سازش را ارائه کرد از اسرائیل بخواهد به طور مقطعی شهرک سازی را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، واشنگتن در صدد است بعد از آنکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا چارجوب تمدید مذاکرات صلح فلسطینیان و اسرائیلی ها را ارائه داد، از اسرائیل درخواست کند، به صورت مقطعی شهرک سازی را متوقف کند.

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از مذاکره کنندگان آمریکایی که در این مذاکرات شرکت دارند، گزارش کرد که آمریکا امیدوار است بتواند شهرک سازی در شهرک های دورافتاده در خارج از بلوک های اصلی کرانه باختری که اسرائیل امیدوار است در هرگونه توافق صلح با فلسطینیان آنرا حفظ کند را متوقف کند.

کری که قرار است امشب، چهارشنبه، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس دیدار کند هم اکنون در حال کار بر روی چارچوبی است که اجازه تمدید گفت وگوهای فلسطینیان و اسرائیلی ها بعد از ضرب الاجل آوریل و ادامه آن تا پایان سال جاری میلادی می باشد.

این مذاکرات در که ژوئیه 2013 آغاز شد، تاکنون پیشرفت زیادی نداشته است زیرا اسرائیل به شهرک سازی خود در سرزمین اشغالی ادامه داده است و فلسطینی ها نیز حاضر به ادامه مذاکرات در چنین شرایطی نیستند.

توافق درباره این چارچوب ظاهراً اوایل ماه آینده میلادی زمانی معلوم می شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند.

دفتر نتانیاهو حاضر نشد درباره این گزارش اظهار نظر کند.

کلید واژه ها: شهرک سازی


نظر شما :