آمریکا دیپلمات های خود را از هند خارج می کند

۲۱ دی ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۹۲۷۱۸۷ سرخط اخبار

واحد مرکزی خبر نوشت:

در پی تشدید تنش سیاسی در روابط دهلی نو و واشنگتن، آمریکا دیپلماتهای خود را از هند خارج می کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، یک دیپلمات هندی از آمریکا اخراج شد و سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد فرد مذکور حق ندارد به آمریکا بازگردد مگراینکه حاضر شود در دادگاه حاضر شود و به اتهاماتش پاسخ بدهد. به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، نام این دیپلمات هندی در فهرست کسانی قرار گرفته است که سازمان مهاجرت و گذرنامه آمریکا ، آنها را کنترل می کند. به گفته وی، اتهامات مطرح علیه این دیپلمات هندی به قوت خود باقی است.
به گفته جنیفر پساکی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، دیپلماتهای آمریکایی به درخواست دولت هند، از این کشور خارج می شوند. به گفته پساکی باوجود این مسائل، وزارت امور خارجه آمریکا به همکاری های خود با هند در برخی زمینه ها ادامه می دهد. پساکی ابراز امیدواری کرد این ماجرا به پایان برسد و مقامات هند برای بهبود مناسبات واشنگتن و دهلی نو گامهای جدی بردارند تا روابط دو کشور وضع سازنده تری پیدا کند.
از دیپلمات هندی خواسته شده بود به علت دروغگویی درباره میزان حقوق پرداختی به خدمتکار خود در نیویورک، آمریکا را ترک کند. مقامات آمریکا همچنین برای دیویانی خوبراگید به علت اتهاماتی ازقبیل تهیه روادید جعلی و همچنین اظهارات دروغین، کیفرخواست صادر کردند.
خبر بازداشت این دیپلمات در ماه گذشته و برهنه کردن او هنگام بازرسی بدنی، خشم مردم و مسئولان هند را بر انگیخت.وی که با وثیقه دویست و پنجاه هزار دلاری آزاد شده بود مجبور شد از آمریکا خارج شود.

کلید واژه ها: هند دیپلمات هندی


نظر شما :