هند امتیازات دیپلمات های آمریکایی را لغو کرد

۰۶ دی ۱۳۹۲ | ۰۲:۱۰ کد : ۱۹۲۶۵۸۹ سرخط اخبار

درپی ادامه تنش ایجاد شده به دنبال دستگیری دیپلمات هندی در نیویورک؛ هند تصمیم گرفته است که امتیازات ویژه دیپلمات های آمریکایی را در این کشور تجدید نکند.

به گزارش ایرنا ؛ دویانی خبراگاد دیپلمات هندی در نیویورک به اتهام تقلب در صدور ویزا در ملاءعام دستگیر و با قرار وثیقه 250 هزار دلاری آزاد شد.

دستگیری این دیپلمات در نیویورک با موجی از اعتراضات بین مقام های دولت هند و احزاب سیاسی این کشور روبرو شد.

در پی دستگیری این دیپلمات هندی توسط دادستان جنوب نیویورک در ملاء عام و تفتیش بدنی وی، دهلی نو در اقدامی تلافی جویانه، مصونیت دیپلمات های امریکایی و اعضای خانواده آنها را لغو کرد.

به این ترتیب، برای دیپلمات های امریکایی در چهار کنسولگری امریکا در هند کارت هایی صادر خواهد شد که در آنها قید شده نسبت به تخلفات جدی مصون نیستند.

هند 23 دسامبر (دوم دی) را نیز به عنوان آخرین مهلت ارایه جزییات مربوط به کارکنان هندی برای سفارت آمریکا تعیین کرده بود.

به گفته منابع خبری، درعین حال هند تایید کرده که به کنوانسیون وین پایبند است و هیچ تغییری در حفظ امنیت دیپلمات های سفارت آمریکا ایجاد نمی شود.

این تغییرات مواردی همچون اجازه عبور دیپلمات های امریکایی از ترافیک و ورود به فرودگاه را شامل می شود.

همزمان امروز وکیل دیپلمات دستگیر شده هندی نیز اعلام کرد که مقام های آمریکایی در خواندن فرم ویزای پرستار کودک دیپلمات هندی اشتباه ساده ای کرده و میزان حقوق کارفرما را به جای حقوق کارگر خوانده اند.

دنیل آرسچاک وکیل دیپلمات هندی که در نیویورک به اتهام اظهارات نادرست در فرم ویزای پرستار کودک خود دستگیر و موجب اختلافاتی میان هند وامریکا شد، افزود: آژانس فدرال امریکا تصور کرده حقوق 4500 دلاری که در فرم قید شده، قرار است به پرستار پرداخت شود درحالی که این میزان حقوق دیپلمات هندی بوده است.

وی گفت: در این فرم کارفرما باید میزان حقوق خود را بنویسد تا مشخص شود قادر به پرداخت حقوق خواهد بود.

دادستان شهر نیویورک ؛ دویانی خبراگاد را به این متهم کرده که در فرم ویزای خود میزان حقوق پرداختی را ساعتی 10 دلار نوشته، درحالی که به وی فقط ساعتی 3.31 دلار پرداخت می کرده است.

این درحالی است که وکیل دیپلمات هندی اظهار داشت: موکل من قصد داشته که به پرستار کودک خود حداقل دستمزد نیویورک، یعنی ساعت 9.75 دلار را پرداخت کند.

کلید واژه ها: دیپلمات هندی هند


نظر شما :