سوریه خواستار پیگرد قانونی ترکیه شد

۱۰ دی ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۶ کد : ۱۹۲۶۷۸۳ سرخط اخبار

 

دمشق رسما از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است ترکیه و همه کشورهای حامی شبه نظامیان در سوریه را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

 

بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل که روز دوشنبه (۹ دی، ۳۰ دسامبر) منتشر شد نوشت کمک به شبه نظامیان، نقض آشکار قطعنامه های نهادهای وابسته به این سازمان همچون قطعنامه های شورای امنیت است.

وی گفت «مقام های ترکیه به شکلی سازمان یافته سلاح در اختیار تروریست ها» در سوریه قرار می دهند.

به نوشته پرس تی وی، بشار جعفری افزود: «آن ها از گروه هایی حمایت می کنند که همه روزه حملات تروریستی علیه مردم سوریه، ساختمان های دولتی و دیگر امکانات زیربنایی این کشور مرتکب می شوند.»

 

وی در ادامه یادآور شد که تروریست ها «حملات خود علیه بیمارستان ها، مدارس، زیارتگا ه های مسلمانان و مسیحیان، دیپلمات ها و حتی کودکان» را متوقف نمی کنند.

 

در نامه بشار جعفری آمده است این افراد پس از کمک مقام های ترکیه به آن ها برای نفوذ به سوریه، در مرز دو کشور آموزش های لازم را می بینند.

 

ناآرامی های خونین از سال ۲۰۱۱ گریبان گیر سوریه است. بر اساس گزارش ها، غرب و هم پیمانان منطقه ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه نظامیان سوریه حمایت می کنند. بر اساس گزارش ها، بسیاری از شورشیان مسلحی که در سوریه علیه حکومت این کشور می جنگند از اتباع کشورهای خارجی هستند.

 

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در نزدیک به سه سال ناآرامی ها و درگیری های مسلحانه در سوریه، بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر نیز بی خانمان شده اند.

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :