عربستان 2 لشکر جدید به سوریه می فرستد

۱۷ آبان ۱۳۹۲ | ۰۲:۲۲ کد : ۱۹۲۴۰۷۲ سرخط اخبار
عربستان با کمک پاکستان، اردن، امارات و فرانسه در پاکستان و اردن 2 لشکر 5 تا 10 هزار نفری تشکیل داده و قرار است این تروریستها را به سوریه بفرستد.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان سعودی منابع مالی آموزش گروه های تروریستی در پاکستان برای فعالیت در سوریه را تامین می کند، و این عناصر به دست نظامیان پاکستانی آموزش می بینند. در همین راستا گفته می شود که عربستان با کمک پاکستان، اردن، امارات و فرانسه در پاکستان و اردن 2 لشکر 5 تا 10 هزار نفری تشکیل داده و قرار است این تروریستها به سوریه اعزام شوند.
 
دلیل این لشکر کشی این است که عربستان به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه ناامید شده است و تلاش دارد خود دولت سوریه را ساقط کند.
 
نشریه فارن پالیسی با اشاره به سخنان "یزید صایغ" کارشناس مسائل راهبردی در موسسه کارنگی بیروت که از طرح عربستان برای تشکیل ارتش 40 تا 50 هزار نفری از نیروهای مخالف سوری سخن گفته است می نویسد: این تصمیم عربستان نشان می دهد که ریاض قصد دارد بدون مشارکت واشنگتن و با سلیقه خود پرونده سوریه را پیش ببرد تا به آمریکا نشان دهد که انصراف از حمله به سوریه تا چه حد به سیاست های خود ضربه زده است.
 
این نشریه با استناد به منابعش در سازمان اطلاعات آمریکا می نویسد: موانع زیادی بر سر راه طرح سعودی ها وجود دارد که از آن جمله اوضاع متشنج پاکستان و بعضی کشورهای همسایه سوریه مثل اردن. مشکل دیگر این است که مراکز اصلی قدرت در اردن با استفاده از خاک این کشور برای حمله به سوریه مخالفند.
 
اما مانع اصلی که آمریکا و فرانسه هم با آن مواجه شده اند، ناتوانی در سازماندهی و متحد کردن گروه های مسلح در سوریه است.

 

کلید واژه ها: پاکستان اردن


نظر شما :