سردار سلامی: نظم آمریکایی‌ در حال فروپاشی است

۱۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۲۳۹۲۷ سرخط اخبار

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نظم ساخته آمریکایی ها در جهان در حال فروپاشی و نظم جدیدی در حال شکل گیری است؛ تقابل ما، تقابل این دو نظم است و در آن ما تعیین کننده هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری تسنیم با اشاره به شخصیت والای شهید حسن تهرانی مقدم گفت: ما هیچ آثاری از تکبر، غرور، منیت و خودخواهی در وجود شهید طهرانی مقدم نمی دیدیم. چنین انسان هایی، شایسته آن هستند که از عرصه گمنامی به حوزه صاحب نامی در مقیاس یک جهان، پرآوازه شوند و هر کشوری که صاحب چنین انسان هایی باشد، شکست نمی خورد؛ اینها سند شکست ناپذیری ما هستند.

** در عرصه مقاومت منطقه عرصه را بر دشمن تنگ کرده ایم

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر امروز ملاحظه می کنید که در عرصه مقاومت منطقه عرصه را بر دشمن تنگ کرده ایم و او را مجبور کردیم که به قدرت ما تن دهد و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را در صحنه بین المللی به رسمیت بشناسد، به خاطر وجود چنین شخصیت هایی است. چنین افرادی باعث شدند که در یک صف آرایی همه جانبه، دشمن همه آرزوهای بلند را فراموش و آرمان ها را دفع کند و در مقابل عظمت و همه اهداف بلند خود که از براندازی نظام را شامل می شود تا محو کردن انقلاب و بازگشت مجدد به تاریخ ملت، اهدافش را کنار گذاشته و فقط به تعامل در عرصه یک موضوع خاص به نام "هسته ای" بیندیشد.

سردار سلامی اضافه کرد: دشمن مجبور شده که آن قدر در استراتژی خود تنازل سطح بدهد که حتی در این عرصه چالش های فراوانی مقابلش قرار بگیرد و کرنش های محسوسی از خود نشان دهد، چنین اتفاقاتی به برکت شهدایی است که نامشان، با قدرت شناخته شده است.

وی با اشاره به نمادهای قدرت اظهار داشت: میدان موازنه را تغییر دادن، کار کسانی چون شهید طهرانی مقدم بود. او، حقیقت تبدیل شده به یک دنیا اعتبار و قدرت برای ماست. شخصیت این مردان است که به ما اجازه می دهد، امروز هر نقطه را که می خواهیم، در سطح اهداف دشمن را هدف قرار دهیم و با هر شدتی که بخواهیم هر تهدیدی را پاسخ می دهیم.

** در یک موقعیت استثنایی هستیم/ یک تصاعد بسیار سریع در قدرت یابی ایجاد شده است

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز، از دفن سیاست های دشمنان تا سپردن آرزوهای او سخن می گوییم. حالا ما در یک موقعیت استثنایی هستیم و اصلاً نمی توان قدرت امروز این نظام را با قدرت آن، حتی در یک دهه قبل مقایسه کرد چرا که یک تصاعد بسیار سریع با شیب تند در قدرت یابی برای کشور ایجاد شده است. از سوی دیگر امروز به طرف مقابل نگاه می کنیم، او هم در عرصه مارپیچ نزولی قدرت در حال افول است و این واقعیت، امروز خودش را در عرصه دیپلماسی بین المللی نشان می دهد.

"همچنین در صحنه تقابل های راهبردی در عرصه های مختلف به همین واسطه توانسته ایم در صحنه گره خوردن تهدیدات چندبُعدی، چندماهیتی و چندجانبه ای از تهدید سیاسی تا اقتصادی، اطلاعاتی، عملیات روانی، علمی و اشکال مختلف، مؤثر باشیم و یک مقاومت مستمر و پایان ناپذیر را تجسم بخشیم و نشان دهیم که مقاومت را می توان رشد و پیشرفت داد تا به ترازهای بالای اعتبار بین المللی دست یافت".

** کم نظیر هستند کشورهایی که می توانند هم مقابل قدرت های بزرگ دنیا مقاومت و هم پیشرفت کنند

سردار سلامی در ادامه سخنانش اظهار داشت: تقریباً بی نظیر و یا کم نظیر هستند، کشورهایی که می توانند هم به شکل جدی مقابل قدرت های بزرگ دنیا مقاومت و هم پیشرفت کنند. این اتفاق امروز برای جمهوری اسلامی ایران افتاده و از دل مقاومت، پیشرفت حاصل شده است. معمولاً این اتفاق به ندرت در تاریخ تکرار شده است. دشمن هم تمام تلاشش این است که این مدل به توفیق نرسد، چون هر مدل موفقی "قابلیت تکثیر شدن" پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش دشمن این است که مدل توأمان موفقیت در ادراکات جهان اسلام شکل نگیرد، گفت: نظم ساخته آمریکایی ها در جهان در حال فروپاشی و نظم جدیدی در حال شکل گیری است. تقابل ما، تقابل این دو نظم است و این یک جریان پیوسته است که در آن، ما تعیین کننده هستیم.

** کرنش در مقابل دشمن چیزی جز وابستگی، تحقیر و عقب ماندگی ندارد

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جامعه ما تشنه ایستادگی است و هنوز شهیدان تازه ای در این کشور تشییع می شوند و این نشان دهنده آن است که روح جهاد و مقاومت در این جامعه جریان دارد و تا وقتی این روحیه جریان داشته باشد، ما رشد می کنیم. استقلال، پیشرفت و شکوه ایران اسلامی مرهون همت، مقاومت، جهاد، تلاش و خستگی ناپذیری است. این یک راه آزموده شده است و عکس همه واقعیتی که در تاریخ می توانیم آن را ببینیم و مطالعه کنیم، "کرنش در مقابل دشمن" و تسلیم شدن به او چیزی جز وابستگی، تحقیر، عقب ماندگی و ذوب شدن در آرزوهای دشمن ندارد.

سردار سلامی ادامه داد: ما مسیر شهید حسن مقدم را طی خواهیم کرد؛ این راه ماست که از آن نتیجه گرفته ایم و امروز هم بیش از هر زمان دیگری به این راه اطمینان و اعتماد داریم. ملت ما آزمون های بزرگی را پشت سر گذاشته و باید یاد بگیریم که با مقاومت کوتاه مدت می توانیم مصونیت بلندمدت پیدا کنیم و امروز در متن این واقعیت قرار داریم.

کلید واژه ها: فرمانده کل سپاه


نظر شما :