وقتی اولاند با طناب پوسیده عربستان به چاه می‌رود

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۹۲۳۲۲۴ سرخط اخبار

نزدیکی فرانسه به عربستان به معنای حمایت از اردوگاه طرف شکست خورده در منطقه و حامی گروه های تروریستی در سوریه است چرا که ریاض همه تلاش های خود را برای نابودی سوریه بر باد رفته می بیند.
به گزارش فارس، غالب قندیل نویسنده سرشناس عربی در یادداشتی در خبرگزاری الشرق الجدید با عنوان «اولاند و شکاف سعودی» نوشت: مقامات فرانسوی سرنوشت رابطه خود با منطقه را با آینده حمله ناکام علیه سوریه مرتبط کردند دولت فرانسوا اولاند از شراکت با امیر نشین قطر که از تحولات برجسته در عصر سارکوزی بود به شراکتی آشکار با عربستان انتقال یافته است.

به گفته مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان، سارکوزی و اولاند هر دو چهره ای را که از کشور فرانسه به عنوان قدرتی بزرگ و مستقل در نزد جهانیان بود نابود کردند و اکنون این کشور را تابع اوامر آمریکا کرده اند، اولاند همواره دعوت به حمله علیه سوریه کرده بود اما نتوانست زمانی که دولت آمریکا از تصمیم خود برای حمله به سوریه صرف نظر کرد با دولت آمریکا هم رای شود و با احساسات عربستان سعودی در ناکامی از سرنگون نشدن دولت بشار اسد شریک شده است بخصوص که این روزها سخن از مذاکرات ایران و آمریکا است و عربستان نیز همه تلاش های خود را برای نابودی سوریه بر باد رفته می بیند.

قندیل تاکید کرد: اولاند فرانسه را به کشوری شکست خورده در اتخاذ سیاست خارجی انعطاف پذیری تبدیل کرده است؛ در دوره روسای جمهور سابق فرانسه به رغم اینکه دولت فرانسه تسلیم تصمیم گیری های آمریکا بود اما برخی مقامات فرانسه که به دنبال منحصر کردن فرانسه در موضع گیری هایش بودند به صورت حتی لفظی با مواضع آمریکا مخالفت می کردند تا به گونه ای در زمانی که نقشه های هجومی آمریکا شکست خورد، فرانسه بتواند نقش میانجیگر را به درخواست واشنگتن ایفا کند همان کاری که سارکوزی در رابطه با سوریه ایفا کرد تا جلوی پیامدهای شکست جنگ اسرائیل در جنگ تابستان 2006 با لبنان را بگیرد.

این کارشناس لبنانی ادامه داد: نزدیکی فرانسه به عربستان به معنای حمایت از اردوگاه طرف شکست خورده در منطقه و حامی گروه های تروریستی در سوریه است بخصوص که این روزها عربستان از بالا رفتن قدرت روسیه و ایران با عقب نشینی آمریکا از جنگ علیه سوریه به خشم آمده و اعلام پیروزی بشار اسد نیز نزدیک شده است.

این گزارش تاکید کرد: همه مسائل مذکور موجب شده است که فرانسه به طول کلی از سرمایه گذاری های جدید در منطقه و جهان عقب بماند زیرا اکنون عربستان سعودی شریک فرانسه  است که رژیمی متحجر و استبدادی بر آن حکمرانی می کند در حالی که چهره نظام بشار اسد که در رو در رویی با تروریسم جهانی است هنوز بسیار متمدنانه تر از آل سعودی است که از تروریسم جهانی حمایت می کند.

به گفته قندیل از لکه های ننگی که سارکوزی و اولاند در قضیه سوریه بر پیشانی فرانسه گذاشتند خیانت به تعهدات سیاست خارجی فرانسه در حمایت از مسیحیان مقیم خاورمیانه است.

فرانسه به مسلح ساختن و حمایت سیاسی از گروه های تروریستی می پردازد که جرایمی را علیه مسیحیان و جان و مال و اماکن عبادی آنها در همه مناطق سوریه مرتکب می شوند و این حمایت ها را تحت پوشش حمایت از انقلاب متصور در سوریه انجام می دهد در حالی که دولت های سارکوزی و اولاند در فرانسه همواره در کنار آمریکا، انگلیس و دولت های ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس در حملات استعماری علیه سوریه شریک بوده و هستند.

بر اساس این گزارش، اکنون فرانسه هرگز به سرنوشت مسیحیان خاورمیانه که خواهان حفظ سوریه و رئیس جمهور آن هستند اهمیت نمی دهد و با گروه هایی همپیمان شده است که خون مسیحیان را بریزند، مسیحیانی که به رغم توطئه های غربی و فرانسوی در کنار ارتش سوریه پایداری کرده اند.

کلید واژه ها: فرانسه اولاند سارکوزی مسیحیان


نظر شما :