پیام روحانی به مناسبت تحویل نیروگاه بوشهر

۰۲ مهر ۱۳۹۲ | ۰۱:۰۶ کد : ۱۹۲۱۸۲۹ سرخط اخبار

رییس جمهوری در پیامی به مناسبت تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است با تمامی کشورهای فعال در زمینه نیروگاه های هسته ای تشریک مساعی و زمینه تعامل را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، مراسم تحویل موقت واحد نخست نیروگاه اتمی هزار مگاواتی بوشهر عصر امروز -دوشنبه با حضور «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی، «حمید چیت چیان» وزیر نیرو ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،استاندار و امام جمعه بوشهر و جمعی از مقامات محلی برگزار شد.

در این مراسم «محمد احمدیان» معاون رییس سازمان انرژی اتمی و رییس شرکت تولید و توسعه انرژی پیام دکتر روحانی را به مناست تحویل موقت واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر قرائت کرد.

در بخشی از پیام رییس جمهوری آمده است: اکنون به لطف خداوند و همکاری دو جانبه ایران و روسیه و به رغم تاخیر بوجود آمده، مرحله تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می شود که این رویداد فرخنده را به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم.

وی تاکید کرد که در پرتو همت والای جوانان این مرز و بوم و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه فناوری های نوین، پیشقراول داشتن نیروگاه اتمی در جهان اسلام هستیم.

رییس جمهوری همچنین تصریح کرد که روند همکاری های دو جانبه میان ایران وروسیه در چند دهه گذشته از سیر صعودی برخوردار است و نیروگاه اتمی بوشهر نماد همکاری و بستری برای سایر همکاری ها است.

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از این پیام با یادآوری پیامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته ای اظهار داشت: پیامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته ای از جمله فوکوشیما مُهر تاییدی بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اطمینان کامل در باره ایمنی نیروگاه و عدم بروز خطرات احتمالی است.

وی در ادامه این پیام با تاکید بر این که شعار آژانس بین المللی انرژی اتمی، «اتم برای صلح است»، اظهار امیدواری کرد که همه کشورها برای تحقق این شعار حرکت کنند و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از پیشگامان دستیابی به این هدف والا خواهد بود.

مراسم تحویل موقت واحد نخست نیروگاه اتمی هزار مگاواتی بوشهر در سالن اجتماعات نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد. 

کلید واژه ها: بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر


نظر شما :