عراقچی: روند جدید سازش محکوم به شکست است

۱۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۹۱۹۳۵۸ سرخط اخبار

«سید عباس عراقچی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص نامگذاری روز قدس با بیان اینکه روز قدس یادگار امام راحل و یکی از ابتکارات بی نظیر ایشان بود، گفت: در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این ابتکار توانسته شعله آرمانخواهی در فلسطین و تلاش برای آزادسازی قدس شریف را همچنان زنده نگهدارد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس در سال جاری اهمیت مضاعفی پیدا کرده، دلیل آن را آغاز روند جدید سازش که ظرف چند روز اخیر آغاز شده عنوان و خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان در اقصی نقاط کشورهای اسلامی در روز قدس نشان دهند که همچنان به آرمان های فلسطین و آزادی قدس شریف پایبند هستند، حتما در شکست تلاش های سازش کنونی موثر خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه روند جدید سازش را به دلیل آنکه حقوق اساسی و بنیادین مردم فلسطین را نادیده گرفته است محکوم به شکست دانست و افزود: علاوه بر این، اساسا رژیم صهیونیستی به دنبال صلح نیست.

وی با بیان اینکه این رژیم براساس جنگ و اشغالگری شکل گرفته، اظهار داشت: حیات و ممات این رژیم از همین طریق است. لذا در همه طرح های صلحی که در سال های گذشته مطرح شده اگرچه همه سازشکارانه و به نفع رژیم صهیونیستی بوده، ولی خود این رژیم مانع اصلی تحقق این طرح ها بوده است.

عراقچی با ذکر این نکته که ادامه حیات این رژیم براساس جنگ، اشغالگری و خونریزی است، گفت: روند سازش جدید که به دنبال ایده تبادل زمین است، قطعا حقوق اصلی مردم فلسطین را تأمین نخواهد کرد و منجر به بازگشت آوارگان که حق طبیعی مردم فلسطین است، نخواهد شد و چه بسا بر تعداد آوارگان فلسطینی نیز افزوده شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ما مخالف این روند هستیم، عنوان کرد: بسیاری از گروه های مقاومت نیز مخالف این روند هستند و معتقدیم که این روند به جایی نخواهد رسید.

وی برگزاری روز قدس و راهپیمایی این روز را در راستای وحدت جهان اسلام موثر برشمرد.

کلید واژه ها: فلسطین روز قدس


نظر شما :