احتمال توافق روسیه - امریکا بر سر بشار اسد

۲۲ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۵ کد : ۱۹۱۸۵۰۴ سرخط اخبار

 هوشیار زیباری با بعید دانستن مداخله نظامی خارجی در سوریه احتمال داد که آمریکا و روسیه برای ابقای بشار اسد تا سال 2014 توافق کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در جریان سفرش به پاریس در مصاحبه با روزنامه لندنی الشرق الاوسط، از این مساله پرده برداشت که طرف های اروپایی پیشنهاد دادند نشست ژنو 2 در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در سپتامبر آتی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: چنین پیشنهادی ژنو 2 را بی محتوا می سازد و آن را بی تاثیر یا بی اهمیت می کند.

زیباری مداخله نظامی خارجی در سوریه را امری بعید دانست و احتمال داد که واشنگتن و مسکو برای ابقای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تا پایان حکمرانی ا ش در سال آتی میلادی توافق کرده باشند.

وی از این مساله پرده برداشت که با درخواست ولید معلم، همتای سوری اش در جریان سفر وی به بغداد در ماه گذشته در خصوص سپرده های مالی و نفت خام با قیمت های بیشتر مخالفت شده است.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که ماموریت اولیه وی در این چارچوب انجام می شود که موضع عراق در قبال بحران سوریه مشخص شود.

زیباری تصریح کرد که بغداد موضع بی طرفانه ای که متفاوت از سیاست عدم مداخله است، در پیش گرفته است.

وی در خصوص اوضاع داخلی عراق و موج انفجار، افزایش تعداد کشته شدگان در این کشور گفت: دولت و دستگاه های امنیتی عراق در این خصوص کوتاهی ورزیدند.

وزیر امور خارجه عراق این مساله را بعید دانست که کشورش به جنگ داخلی یا طایفه ای کشیده شود.

کلید واژه ها: عراق سوریه


نظر شما :