اکونومیست: شیر پارسی پنجه‌های خود را از دست نداده است

۳۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۹۱۷۶۴۵ سرخط اخبار

اکونومیست در گزارشی به تغییر موازنه قدرت به نفع ایران اذعان کرده و از غرب خواسته است که در برابر ایران عقب نشینی نکند.
به گزارش خبرگزاری فارس، اکونومیست در ضمن گزارشی مفصل و خصمانه علیه ایران، اذعان کرده است که موازنه قدرت در منطقه در حال تغییر به نفع ایرانیان است.

در این گزارش ضمن تصریح به اینکه شیر پارسی پنجه های خود را از دست نداده است، اذعان شده که به دو دلیل موازنه قوا بین ایران و سایر جهان در حال تغییر به نفع ایران است: اولا به دلیل پیشرفت برنامه هسته ای ایران که اکونومیست آن را همچون سیاست مداران صهیونیست در راستای تولید سلاح هسته ای می بیند. ایران ظرف کمتر از دو سال و علی رغم تحریم ها توانسته است 9000 سانتریفیوژ نصب کند و به این ترتیب ظرفیت غنی سازی اورانیوم خود را دو برابر کرده است.

ثانیا، برخی تحولات دیگر که منافع غرب را تهدید می کنند، در اطراف ایران در حال رخ دادن هستند. با وجود مشکلات اقتصادی، ایران همچنان در مقایسه با همسایگانش قدرتمند است و علاقمند است که قدرت خود را به خارج تسری دهد. دولت عراق اکنون متحد ایران است. ایران در لبنان نیز از طریق حزب الله شیعی دارای نفوذ است و نیروهای حزب الله را وارد سوریه کرده است که توانسته اند در کنار مشاوران ایرانی، وضعیت جنگ را به نفع حکومت بشار اسد تغییر دهند. دلیل رسمی موافقت اوباما با ارسال سلاح به سوریه، استفاده این کشور از سلاح شیمیایی بوده است اما دلیل واقعی آن این است که آمریکا نمی خواهد اسد به عنوان نماینده ایران حکومت کند.

در این گزارش ادعا شده است که خطر ایران هسته ای یکی از اصلی ترین عللی است که باعث می شود غرب نه تنها در سوریه وارد عمل شود، بلکه در این کشور منطقه پرواز ممنوع نیز برقرار کند. این اقدام باعث می شود که دولت اسد از اصلی ترین سلاح خود یعنی نیروی هوایی بی بهره شود و شورشیان بتوانند پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کنند.

گزارش اکونومیست این چنین به پایان رسیده است: «وقتی قدرت پارسی در حال افزایش است، برای غرب وقت عقب نشینی از خاورمیانه نیست!»

کلید واژه ها: سوریه


( ۱ )

نظر شما :