اردوغان: صبر هم حدی دارد

۲۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۹۱۷۱۹۰ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "حریت" چاپ ترکیه ، "رجب طیب اردوغان" در جمع هوادارانش که برای استقبال از او در آنکارا جمع شده بودند خطاب به مخالفان گفت: صبر هم حدی دارد.

وی خطاب به مخالفانش گفت: آیا در نظر شما مردم ترکیه فقط آنهایی هستند که در پارک "گزی" جمع شده اند و دیگران که در استانبول به دیدار ما آمدند و الان هم در آنکارا جمع شده اند جزئ ملت نیستند.

وی در ادامه به مخالفانش گفت: به جای اشغال پارک گزی اجازه دهید در انتخابات محلی 7 ماه دیگر با هم مواجه شویم ف فقط چند ماه صبر کنید.

بار دیگر اردوغان در این تجمع مخالفانش را متهم به خرابکاری کرد و گفت: حق و آزادی را نمی توان از طریق خشونت به دست آورد اما از طریق قانون می توان.

اردوغان در بخشی دیگر از اظهاراتش خطاب به معترضان مدعی شد که تا به حال هیچ حزب و دولتی نتوانسته آن میزان از ازادی را که حزب حاکم توسعه و عدالت برای ترکیه آورده است، به مردم ترکیه بدهد.

اردوغان همچنین "لابی سود" را یکی از عوامل سازماندهی این اعتراضات خواند و گفت: لابی سود سال ها از پول مردم ترکیه سوء استفاده کرده است و ما تا الان صبر کرده و حوصله به خرج داده ایم. یکی دو بانک هسند که این لابی را ایجاد کرده و علیه ما می جنگند اما بدانند که بهای سنگینی را برای این کارشان پرداخت خواهند کرد.

وی بار دیگر بر "چپاولگر " خواندن معترضان تاکید کرد و گفت آنهایی که از به کار بردن این لغت توسط من ناراحت شده اند به لغت نامه مراجعه کنند و معنی واقعی این لغت را ببینند آن موقع خواهند فهمید که من چقدر دقیق این لغت را بکار برده ام.

 

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :