دخالت شورای همکاری خلیج فارس در امور ایران

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۹۱۶۵۸۰ سرخط اخبار

 در حالی که مسوولان ایرانی همواره بر رعایت اصل حسن هم جواری کشورها تاکید و اتهام دخالت تهران در امور سایر کشورها را رد کرده اند، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، با صدور بیانیه ای ایران را به آنچه "پایبندی کامل به اصل حسن هم جواری" خواندند، دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس عصر روز گذشته در بیانیه ای به مناسبت سی ودومین سالگرد تاسیس این شورا بر اهمیت آنچه که آن را "پایبندی کامل ایران به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، قوانین بین المللی، حل مسالمت آمیز مسایل و عاری سازی منطقه خلیج (فارس) از سلاح های کشتار جمعی و سلاح های هسته یی" خواندند، تاکید کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه الجزیره، این شورا در ادامه ایران را به آنچه که "دخالت نکردن در امور داخلی کشورهای عضو و استفاده نکردن از زور و تهدید علیه این کشورها به منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه" خواند، دعوت کرد.

هم چنین در این بیانیه بر حق کشورهای منطقه در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته یی در چارچوب توافقنامه های بین المللی و اجرای این معیار در همه کشورهای منطقه تاکید شد.

این بیانیه در ادامه ضرورت پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع تکثیر سلاح هسته یی و تحت بازرسی قرار گرفتن همه تاسیسات هسته یی این رژیم از سوی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواستار شد.

کلید واژه ها: بین المللی بیانیه


نظر شما :