چامسکی: این رئیس جمهور را محاکمه کنید

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۰:۵۶ کد : ۱۹۱۶۵۶۳ سرخط اخبار

 تسنیم: نوام چامسکی اندیشمند آمریکا خواستار محاکمه باراک اوباما رئیس جمهور این کشور به خاطر حمله نظامی به عراق و تشدید ناامنی در این کشور شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چامسکی در مصاحبه با راشاتودی خواستار محاکمه باراک اوباما، سلف او جرج بوش و تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس به خاطر حمله نظامی به عراق در سال 2003 و ناامنی های متعاقب این جنگ در این کشور شد.
وی افزود: بوش و بلر باید در دادگاه کیفری بین المللی محاکمه شوند. هیچ جنایتی این اواخر بدتر از حمله به عراق نیست. اوباما باید در این دادگاه به خاطر جنگ محاکمه شود.
در سال 2003 آمریکا و انگلیس به بهانه اینکه عراق دارای تسلیحات کشتار جمعی است قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتند و به این کشور حمله کردند. این در حالی است که هنوز اثری از این تسلیحات کشف نشده است.
بر اساس آمار یک سازمان آمریکایی با نام «پراجکت سنسورد» بیش از یک میلیون عراقی در این حمله و ناامنی های بعد از آن کشته شدند.
چامسکی گفت جنگ عراق اوج یک جنایت بین المللی است و آمریکا و هم پیمانانش باید به خاطر حمله به این کشور محاکمه شوند.
وی تصریح کرد: حمله آمریکا و انگلیس یک نمونه آشکار از ظلم است و تردیدی در آن نیست. این بدان معناست که ما مسئول شرهایی هستیم که بعد از این حملات شکل گرفت. در واقع منطقه با این جنگ چندپاره شد.
چامسکی از واشنگتن به خاطر استفاده فزاینده از پهبادها در برخی کشورهای از جمله پاکستان، افغانستان، یمن وسومالی انتقاد کرد و آن را یک مبارزه تروریستی گسترده نامید.
این اندیشمند آمریکایی تاکید کرد: پهباد یک سلاح تروریستی است. تصور کنید دارید در خیابان راه می روید و نمی دانید که پنج دقیقه بعد قرار است یک بمب از جایی در آسمان که نمی دانید کجاست به زمین می افتد و یک نفر کشته شود و شاید شما هم آن نزدیکی باشید زخمی شوید . این یک سلاح تروریستی است. این باعث ایجاد ترور در روستاها مناطق و شهرهای بزرگ می شود. این یکی از گسترده ترین مبارزات تروریستی است

کلید واژه ها: عراق به خاطر تروریستی آمریکا


نظر شما :