به دقت انتخابات ریاست جمهوری ایران را زیر نظر داریم

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۳ کد : ۱۹۱۶۲۴۱ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 گفت: واشنگتن به دقت انتخابات ریاست جمهوری ایران را زیر نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «وندی شرمن» نماینده آمریکا در گروه 1+5 در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت: قرار است اشتون به جلیلی اعلام کند که ایران یا پیشنهاد جدی تری را ارائه کند یا ادامه مذاکره با 1+5 بسیار سخت خواهد شد.

وی افزود: ما از سفر رئیس جمهور ایران به نیجر نگران هستیم چون نیجر یکی از کشورهای دارنده اورانیوم است.

نماینده آمریکا در گروه 1+5 ادعا کرد: ارزیابی ما این است که اگر ایران الان تصمیم به ساخت سلاح بگیرد، یک سال طول خواهد کشید تا سلاح را بسازد.

شرمن همچنین گفت: ایران برای اولین بار در آلماتی2 خواستار رفع تحریم ها شد و این نشانه توجه کردن ایران به نگرانی های بین المللی است.

وی ادامه داد: ایران به هیچ قیمتی دست از حمایت از دولت اسد برنخواهد داشت. این نکات حاکی از ادامه تلاش ایران برای افزایش نفوذ در منطقه است.

شرمن همچنین افزود: ما به دقت انتخابات ریاست جمهوری ایران را زیر نظر داریم، سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر رفتار است نه براندازی.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که امروز چهارشنبه سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بدو ورود به استانبول برای دیدار با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: در آلماتی 2 مبنی بر دفاع از حقوق هسته ای پیشنهادهای مشخصی به 1+5 دادیم که حتی خود آنها پذیرفتند که این پیشنهادها را باید بررسی کنند و ظرف چند روز پاسخ به این پیشنهادها را بدهند.

جلیلی افزود: هر چند که این مدت زمان طولانی شد اما منتظر پاسخ گروه 1+5 به پیشنهادهای ایران هستیم.

کلید واژه ها: گروه 1+5 آمریکا


نظر شما :