کامرون در کاخ سفید

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۹۱۶۱۲۱ سرخط اخبار

 نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) با هدف دیدار با رئیس جمهوری آمریکا و مذاکره در خصوص سوریه، معاهده تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا و انفجارهای بوستون به واشنگتن سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس که اولین بار از زمان پیروزی باراک اوباما، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در دور دوم انتخابات به آمریکا سفر کرده است، قرار است جزئیاتی در خصوص انفجارهای ماراتن بوستون از جانب اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) دریافت کند و به این موضوع پی برد که ایالات متحده چگونه به این بمب گذاری ها پاسخ داده است.

وی همچنین قرار است مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان این بمب گذاری ها اعلام کند.

دیپلماسی جهانی یکی از موارد مهم در سفر کامرون به آمریکا محسوب می شود و وی امیدوار است که باراک اوباما در خصوص انجام تدارکات برای برگزاری کنفرانس گروه هشت در ماه آتی میلادی در ایرلند شمالی به وی کمک کند و همچنین در کنار روسیه یک راه حل سیاسی برای سازش سیاسی در سوریه بیابد.

سفر سه روزه کامرون به واشنگتن از امروز آغاز شده و در نیویورک، جایی که قرار است در مذاکرات سازمان ملل در خصوص توافق بر سر اهداف جدید توسعه جهانی شرکت کند، پایان می یابد.

سفر نخست وزیر انگلیس به آمریکا بر تداوم اهمیت روابط خاص میان لندن و واشنگتن حتی با وجود کاهش بودجه نظامی انگلیس و همچنین مذاکرات انگلیس در ترک اتحادیه اروپا که باعث خشم قانون گذاران ارشد آمریکایی می شود، همچنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کامرون پیش از سفر به آمریکا با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی درباره سوریه به گفت وگو پرداخت. یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس گفت که وی در مورد این مساله که آمریکا، روسیه و انگلیس چگونه می توانند با یکدیگر در خصوص برگزاری یک کنفرانس صلح در پایان ماه جاری میلادی همکاری کنند، رایزنی کرده است.

این مقام مسئول انگلیسی افزود: کامرون همچنین ابراز امیدواری کرد که با اوباما در خصوص چگونگی همکاری میان دو کشور برای ایجاد یک اپوزیسیون معتبر قوی در داخل سوریه به همکاری بپردازد.

نخست وزیر انگلیس امیدوار است که اوباما به وی در حصول توافقی در خصوص آغاز مذاکرات برای معاهدات تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا و برگزاری بهتر کنفرانس گروه هشت در ایرلند شمالی کمک کند.

کامرون همچنین در مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: معاهده تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا باعث رشد اقتصاد انگلیس به ارزش 10 میلیارد پوند و رشد اقتصادی آمریکا به ارزش 63 میلیارد پوند در سال می شود.

کلید واژه ها: آمریکا انگلیس اتحادیه اروپا سوریه


نظر شما :